סטארק וארג - אופנוע חשמלי חדש
מיזם האופנועים החשמליים סטארק (Stark) ידוע בענף בזכות פיתוחים ורעיונות פורצי דרך: מאופנוע שטח חשמלי שמוצג כהכי חזק ומהיר בתחומו ועד שילוב עתידי של טכנולוגיות ייצור חדשות שכוללות הדפסת חלקים ורכיבים בתלת-ממד. סטארק תופס את תשומת הלב של חובבי הענף כל פעם מחדש. רוכבים מכל העולם וכתבים של כלי תקשורת מקצועיים, נראה שכולם מחפשים הזדמנות לעלות על האופנוע החשמלי שמאתגר את הנורמות.
הנתונים הטכניים של האופנוע שווי ערך למנוע 250 סמ"ק (בהמרה לנתונים חשמליים) עם 80 כ"ס - משהו שלא רואים כל יום.
המכשול המרכזי באופנוע סטארק וארג (Varg) המקורי הוא שהדגם אינו מאושר לרכיבות בכבישים רגילים. אבל מסתמן שתפילותיהם של רוכבים שחיכו לאופנוע סטארק וארג "רשמי" נענו. תגידו שלום לסטארק וארג EX. מדובר למעשה באותו אופנוע וארג, רק עם לוחית רישוי ואורות לכביש.
מבחינה טכנית, זה עדיין אותו אופנוע שטח חשמלי מפלצתי שחובבים בתחום לא מפסיקים לדבר עליו. לאופנוע עוצמה של 80 כ"ס הודות לסוללת מגנזיום של 7.2 קילוואט-שעות. המיזם הצליח לשפר את טווח הרכיבה של האופנוע. הסוללה מספקת כ-20% יותר טווח וזמן הרכיבה עשוי להגיע ל-6 שעות על טעינה אחת. הנתון תלוי כמובן במצב הרכיבה הנבחר. הסוללה מתמלאת אחרי שעתיים של טעינה משקע סטנדרטי עם מתח 240 ואט. בכל מקרה, אלו המספרים שעליהם הצהיר היצרן.
לפי סטארק, האופנוע החדש קיבל אישורי רכיבה במקומות רבים בעולם. בהודעה הרשמית נכתב, כי האופנוע יותר לרכיבה באירופה, באוסטרליה, בניו זילנד ובמדינות מסוימות של ארצות הברית. לפי חוקי תנועה שקיימים במדינות הדרומיות של אירופה, אפשר לרכוב על וארג EX אפילו עם רישיון רכב בלבד. האופנוע מותאם לרכיבות כביש בעיקר בזכות הוספה של פנס תאורה קדמי גדול ועוצמתי ונורות איתות. מערכת המדיה פועלת על מערכת ההפעלה של אנדרויד.
משתמשים יוכלו לשדרג את האופנוע החדש שלהם במגוון רחב של תוספות לבחירה. אחת האופציות היא החלפה של חלקי ברזל סטנדרטיים בגרסאות טיטניום בשביל לחסוך במשקל האופנוע.