לסימנס מערכת טעינה חדשה
חברת סימנס (Siemens) הציגה גרסה חדשה למערכת הטעינה המהירה שלה, סיצ'ארג' פלקס (Sicharge Flex). המערכת מבוססת על ארכיטקטורה טכנית מבוזרת עם ארון בקרה הכולל יחידת הספק ומספר מטענים "מפזרים" שעשויים להיות ממוקמים עד 300 מטרים ממנו. הרעיון הוא טעינה גמישה, הניתנת להתאמה לתנאי שטח, לצרכים תפעוליים ולשימושים עתידיים של משאיות ואוטובוסים חשמליים.
המערכת זמינה בשלושה גדלים של ארונות בקרה, ובהם הספק כולל של 480 קילו־ואט ועד 1.68 מגה־ואט בזרם של עד 1,500 אמפר. ההספק גבוה בהרבה מזה של פתרונות מתחרים. סימנס מדגישה כי מערכת פלקס נועדה לתת מענה עתידי לשוק, בעיקר בעולם המשאיות והאוטובוסים החשמליים. עם זאת ניצול מלוא ההספק של 1.68 מגה־ואט לרכב יחיד תלוי ביכולת החיבור לרשת החשמל, בזמינות כלי רכב עם חיבור MCS (טעינה מהירה בעוצמת מגה־ואט) ובעומסי טעינה.
המערכת כוללת ארון בקרה אחד ומספר מטענים, עם תמיכה הן בטעינה סטנדרטית CCS והן בטעינת MCS המהירה. מנגנון חלוקת עומס דינמי מפזר את ההספק בזמן אמת בין כלי הרכב. כל תחנת משנה יכולה לקבל 80 או 120 קילו־ואט, ובמערכת אחת אפשר לשלב עד שש נקודות CCS או עד ארבע נקודות MCS או שילובים שונים. בשילוב CCS+MCS באותו מטען, רק מחבר אחד יכול לפעול בזמן נתון.
כשכל ארבע נקודות MCS פעילות בו־בזמן, כל רכב יקבל כ־420 קילו־ואט בלבד, אלא אם מנגנון החלוקה יעדיף לחלק את האנרגיה לרכב אחד. כמו ב־CCS, העומסים בפועל משתנים, לכן לעיתים אפשר להשיג הספק מלא. בעבור נהגי משאיות, שבהן זמן העצירה חייב להתאים להפסקות החוקיות, הפרמטר התפעולי קריטי.
סימנס תשיק את סיצ'ארג' פלקס בשנה הבאה. הלקוח הראשון הוא חברת הדלק האוסטרית OMV, שתתקין את המערכת בתחנת דלק בקופשטיין (Kufstein) על כביש A12 בין גרמניה לאיטליה. בתחילה יותקנו שש נקודות טעינה, ובהמשך ירחיבו לעשר נקודות לאחר שדרוג רשת החשמל המקומית.
מערכת הטעינה סיצ'ארג' פלקס מיועדת לתת מענה לצמיחה מהירה בשוק הרכב הכבד החשמלי, עם יכולת גמישה להתאמה לצרכי האתר ולשדרוגים עתידיים. יכולות ההספק הגבוה, המרחק בין ארון הבקרה לעמדות והתמיכה המלאה ב־MCS, מציבים אותה כמערכת שתישאר רלוונטית שנים קדימה.





