מגה ולו
חדשות
אופני אקסטרים
לעמוד קודם

אופני ספורט חדשים מבית סטרדי

26/10/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת האופניים סטרדי (Sturdy), שמתמחה בעיקר בבניית שלדות לאופני ספורט, משיקה אופניים חדשים. דגם איימאר (Eimar) הוא אופניים המיועדים למרוצים נגד השעון עם שלדת טיטניום וחלקים שהודפסו בתלת-ממד. האופניים תוכננו ונוצרו על ידי טום סטרדי (Tom Sturdy), והם האופניים הראשונים שלו מאז שהתקדם לייצור אופניים מקצועי לאחר שנים של ייצור שלדות מהבית. שלדה "נקייה" שוקלת כ-1.4 ק"ג, והאופניים במצב סופי, עם כל החלקים והרכיבים, שוקלים קצת יותר מ-8 ק"ג.

צינורות השלדה ומוטות הישיבה נוצרו בשיטה מיוחדת. בשלב הראשון הצינורות תופסים צורת מעגל, ורק אז מקבלים את הצורה הרצויה. שיטה כזאת משפרת את האפקטיביות האווירודינמית. שאר הצינורות וחלקי השלדה הודפסו בתלת-ממד.

סטרדי טוען שהאופניים מוכנים לשימוש בעולם האמיתי. גיאומטריית האופניים תוכננה כדי להתאים לצרכים התחרותיים שלהם. צורת האופניים והאבזור הם גורמים בעלי חשיבות מרכזית כשזה מגיע לאופני מרוץ נגד השעון. ככל שהרוכב מרגיש נוח יותר על האופניים, הביצועים שלהם ותרומתם למאמץ הכללי גדולים יותר.

 

 

אופני איימאר מגיעים עם גלגלי קונטיננטל (Continental) ברוחב 25 מילימטרים. באופן כללי, השלדה מתאימה להתקנת גלגלים של עד 30 מילימטרים. כבלי הבלמים מוסתרים בתוך הצינור של המזלג. באופן כללי, מבנה השלדה נוצר בהשראת אופניים חשמליים, ככה שהתקנה של כבלים של תיבת הילוכים ידנית (מכנית) עשויה להיות בעייתית למדי.

עוד נתון מעניין: נקודות ההלחמה של השלדה נעשו במקומות לא שגרתיים. סטרדי מסביר שהוא הזיז את נקודות החיבור מהמקומות שבהם צינורות השלדה נפגשות, מה שקורה ברוב האופניים. בזכות ההחלטה הזאת ירד הסיכוי של שבירה בנקודות מאמץ.

הרוב המוחלט של חלקים ורכיבים נוצר בידי מיזם סטרדי עצמו, כולל תיבת הילוכים, סרנים ועוד. אפילו השרשרת מטיטניום. הכיסא הוא דווקא אחד מהחלקים שמגיע מיצרן חיצוני - ביורן (Bjorn) הסלובנית.

סטרדי מציעה את האופניים כ"מערך השלדה" תמורת 11 אלף יורו. זה כולל בעיקר את כל האופניים בלי הגלגלים וחלק ממערכת ההינע. כמובן שהחברה יכולה להתאים את האופניים לצרכיו האישיים של הלקוח.


מקור: www.bikeradar.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן