מגה ולו
חדשות
אופני הרים
לעמוד קודם

אופני הרים אינסייד ליין

17/01/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת האופניים אינסייד ליין (Inside Line) משיקה אופני הרים חדשים עם גלגלים גדולים. אופני טונטון (Tonton) יוצרו מתוך רצון לעדכן ולחדש גיאומטריה ומבנה של "אופניים שמנים". היצרן כיוון לכלי רכיבה עוצמתי שיוכל לעבור באותם מסלולים גם בחורף.

האופניים החדשים של טונטון מבוססים על דגם ראשוני שכבר הוכיח את עצמו בשבילים מושלגים ובעליות שטח. הדגם החדש מיוצר בשיתוף פעולה עם המיזמים הטכניים קרוץ' (Kruch Bicycles) ולון טרי (Lone Tree Enterprises). השיפור הראשון לעומת הדגם הקודם הוא התאמה של האופניים לרוכבים בכל הגדלים והממדים. שלדה משופרת וגיאומטריית האופניים מאפשרות רכיבה נוחה לרוכבים שגובהם אף יותר משני מטרים. השלדה החדשה גם מיוצרת במידות ספציפיות. זווית הצינור הראשי הוגדרה ל-64 מעלות.

האופניים החדשים מותאמים לגלגלים גדולים בהיקף 27.5 אינץ'. הבחירה הטכנית הזאת אפשרה לאינסייד ליין לשפר את המבנה הארגונומי של האופניים במידה ניכרת. הרוחב בין הארכובות (Q-factor) הוצר מ-230 ל-206 מ"מ. מבחינת חוויית הרכיבה, ההצרה מורידה לחץ מהברכיים של הרוכב ומאפשרת לו להתמקם על האופניים בדרך טבעית יותר תוך כדי סיבוב פדלים משוחרר יותר. אורך השרשרת הוא 66.5 מ"מ, הרבה יותר קצר מהסטנדרט התעשייתי של 76.5 מ"מ. החלטה טכנית זו מעניקה תכונת רכיבה בטוחה ומדויקת יותר בעליות חדות ובירידות מהרים.

השלדות מולחמות במפעל הבית של אינסייד ליין, בקלגרי (קנדה). האופניים נבנים בתהליך של ייצור תוסף (additive manufacturing), שמשמעותו שהיצרן מתבסס על דוגמאות ניסיוניות - הדפסות בתלת-ממד, בניות מיוחדות שמשמשות אבות טיפוסים לאופניים עתידיים. לאופניים אבזור טכני ומערכת הינע של SRAM.

הדגם המקורי זמין כאופניים מוכנים וגם כשלדה שאפשר לבנות עליה אופניים עם מרכיבים טכניים לבחירה. לא משנה איזה מבנה נבחר, דבר אחד בטוח: היצרן גאה בפיתוח החדש שלו ומרוצה ממנו. באינסייד ליין מצפים בקוצר רוח לרוכבים חדשים שיחוו כל מה שיש לטונטון להציע.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן