אופני כביש ווינספייס
כלי תקשורת שכותבים על תעשיית האופניים מתמקדים בדרך כלל בדגמים ובמוצרים של מותגים ויצרנים גדולים כגון טרק (Trek), ספיישלייזד (Specialized) או ג'איינט (Giant). מותגים פחות מוכרים ממדינות שאינן נחשבות למרכז תעשיית האופניים נדחקים לשוליים. אבל גם בהן אפשר למצוא כמובן כמה פיתוחים טכניים מסקרנים.
חברת האופניים ווינספייס (Winspace) משיקה דגם אופני כביש מתקדם וזול הרבה יותר מדגמים אירופים. לאופניים שלדת פחמן טורי (Toray) T1000 והם עולים בסביבות 1,600 דולרים. זה עדיין סכום גבוה, אך הרבה פחות מהמחיר של אופני כביש ספורטיביים מדגמים מקבילים של יצרנים מערביים.
חברת האופניים ווינספייס הוקמה בשנת 2008 בעיר שיאמן (Xiamen) הסינית. היום היא בונה אופניים ומוכרת אותם בכל העולם. המותג מוכר למדי בתחום האופניים, אך הוא עדיין מפסיד למותגים המערביים מבחינת חשיפה כללית. למרות זאת אפשר להגיד, כי אופני T1550 החדשים כבר זכו להכרה בקרב רוכבים וחובבים, עוד בגרסה הראשונית שלהם שהושקה בשנת 2017. הגרסה האחרונה והמעודכנת ביותר של האופניים הושקה לפני שנה. בווינספייס טוענים שהאופניים החדשים חוסכים במשקל לעומת הדגמים הקודמים, והשלדה שלהם עמידה יותר.
לפי נתונים טכניים ספציפיים שהחברה מספקת, שלדת האופניים שוקלת 828 גרם במידה בינונית. המשולש האחורי של האופניים, כולל המזלג האחורי, בנוי בטכנולוגיה ייחודית, שבה מוט האוכף שמיוצר כחלק אחיד משתלב עם קצה עמוד הישיבה. הפתרון הטכני אמור להבטיח עמידות של המשולש האחורי בשלדת האופניים. הכבלים שמחברים בין הרכיבים הטכניים העיקריים שמפעילים את האופניים מועברים בתוך השלדה - למראה נקי ולוורסטיליות טכנית. האופניים החדשים של ווינספייס מותאמים למערכות העברת הילוכים מכניות ואלקטרוניות.
עד כמה שאפשר לראות בתמונות ובשרטוטים, לאופניים גיאומטריה אגרסיבית למדי. נכון לעכשיו, עדיין מוקדם לדבר על ביצועים טכניים כי האופניים יהיו זמינים לרכישה רק בהמשך השנה החדשה, וכלי תקשורת מקצועיים לא קיבלו עדיין הזדמנות לנסות לבחון את הדגם.


