מגה ולו
חדשות
אופני כביש
לעמוד קודם

דגמי טיטניום מתקדמים

08/12/2025
זמן קריאה: 1 דק'

לחברת האופניים הבריטית ג'יי לאברק (J.Laverack) שני דגמים חדשים לשנת 2025, שנחשפו בתערוכת רולר לייב (Rouleur Live) בלונדון. שני הדגמים מייצגים רמות מתקדמות של ייצור תוספתי בטיטניום והיתוך בין הדפסת תלת־ממד לבין חומרים מרוכבים כדי להציע שלדות מותאמות אישית עם ביצועים משופרים.

הדגם הראשון, AM64 Carbon, זמין מיד ומבוסס על פלטפורמת AM64 הבנויה על טיטניום Ti 6-4 בשילוב מחברי תלת־ממד וצנרת כפולה. החידוש המרכזי בדגם הוא צינור אוכף מפחמן מלא המחובר ישירות לשלדה ולצינורות באמצעות דבק תעשייתי חזק שבו השתמשה החברה בפרויקט המשותף עם אסטון מרטין (Aston Martin). לדגם העברת כבלים מלאה, חריטות מדויקות ואפשרות לבחור בין צינור רמה רגיל לבין גרסה מודפסת בתוספת של 500 ליש״ט. מחיר השלדה מתחיל ב־7,495 ליש״ט, והאופניים המלאים נמכרים במחיר מ־9,495 ליש״ט. 50 המסגרות הראשונות יגיעו עם מספר סידורי, ואפשר להזמין צבע מותאם.

את הדגם השני, ספידפורם (Speedform), החברה מגדירה כ"אופני הטיטניום האווירודינמיים ביותר שיוצרו". הפלטפורמה פותחה 20 חודשים ונשענת על שלושה חלקי טיטניום מודפסים: משולש אחורי מודפס כיחידה אחת, יחידת צינור אוכף עם רמה מודפסת וחלק קדמי הכולל את צינור הראש. המטרה היא ליצור מבנה זורם שנעדרות ממנו מגבלות הצינורות המסורתיים. לדגם מוט אוכף מודפס, אופציה לסטם משולב והתאמה לצמיגי 30 מ״מ (תומך עד 32 מ״מ).

בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת לאובורו (Loughborough) בוצע ניתוח CFD שהשווה את ספידפורם לדגמים ספורטיביים קודמים של ג'יי לאברק. הניתוח מלמד על הפחתה של 26-20 אחוזים בגרר במהירויות 48-30 קמ״ש - חיסכון של עד 17 ואט. החוקרים מציינים כי היתרונות נובעים מעיצוב מושכל ומהאפשרויות שמציע ייצור תוספתי. החברה לא פרסמה השוואות למותגים אחרים. ההשוואה נעשתה לדגם אוניברסלי שאינו מוגדר כאופני כביש אווירודינמיים מלאים.

הדגם אינו מוכן לייצור סדרתי עדיין לא. האבטיפוס צריך לעבור בדיקות עומס נוספות ותהליכים להקלה במשקל. המשקל הנוכחי הוא 8.6 ק״ג, והחברה מציינת כי אפשר להפחית משקל נוסף באמצעות חלוקה פנימית חכמה של חומרי הטיטניום. הייצור יתבצע בכמות מוגבלת של 10 מסגרות בלבד לשנת 2026.

החברה מדגישה כי ייצור תוספתי עם שילוב הדפסת תלת־ממד מאפשר לה לבנות שלדה בהתאמה אישית מלאה עד לרמת המילימטר, כולל גאומטריה מותאמת לרוכב ושיקולי אווירודינמיקה אישיים - יתרון ממשתי לעומת שלדות קרבון המיוצרות בתבניות קבועות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן