מגה ולו
חדשות
אופני כביש
לעמוד קודם

שלדת בוסי לאופני כביש

12/02/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

מותג האופניים והכלים האוסטרלי בוסי (Bossi) מציג שלדת אופניים חדשה לדגמי כביש והרים. שלדת הטיטניום החזקה חוסכת במשקל האופניים ומשפרת תכונות אווירודינמיות לעומת חלקים ורכיבים אחרים של החברה. מערכת הכלים החדשה, גריט SS (Grit SS), תהיה זמינה לרוכשים מחודש מרס ותעלה 6,920 דולרים אוסטרליים (4,560$). במחיר הזה מקבלים את שלדת הטיטניום עצמה, מזלג פחמן, מוט ישיבה שגם הוא מיוצר מפחמן וחלקים ורכיבים נוספים.

טיטניום נחשב אולי לחומר בנייה סטנדרטי ובטוח לשלדות, אבל בכלי החדש של בוסי אין שום דבר מיושן. בשלדה יש הכנות להעברת כבלים פנימית, והמבנה הטכני שלה מוכן לשילוב עם צירים מרכזיים אלקטרוניים. האבזור הטכני דווקא הופך את בוסי גריט SS לאחת השלדות הכי ורסטיליות בשוק. היא תהיה בין שלדות הטיטניום היחידות שיש להן כל התכונות הטכניות האלו. אם לחפש דגמים דומים או מקבילים, אפשר לציין רק את שלדת ראוט מבית מוטס (Moots Rout CRD).

הצינורות של השלדה עברו תהליך עיצוב הידרופורמי. בעקבות ההחלטה הטכנולוגית, פרופיל השלדה זהה לשלדות פחמן, למרות שהיא יוצרה מחומר הרבה יותר מסיבי וחזק. היצרן מסביר שבתהליך הייצור הוא שילב בין יציקת ברזל להדפסה בתלת-ממד, בפעם הראשונה בתהליכי הייצור שלו. אלמנטים קטנים יותר, כגון חיבורים בין חלקי השלדה, מודפסים. מבחינה טכנית, הממדים של השלדה מותאמים לסטנדרטים המקובלים בענף. גם מגן מעתקים SRAM הוא תוספת מעניינת, שמגנה על המעתק האחורי מנזק חיצוני.

היצרן טוען, כי השלדה החדשה שוקלת כ-150 גרם פחות מאופציות אחרות. משקלה 1.7 קילוגרמים בלבד. הורדת משקל ממשית שדרגה את התכונות האווירודינמיות של השלדה. השלדה החדשה זמינה במגוון מידות, בין 50 ל-60 ס"מ גובה.

במיזם האוסטרלי המתקדם מאמינים ששום ערך טכנולוגי לא צריך להיות נושא לפשרה. בחברה שהוקמה על ידי רוכבי אופניים מושבעים מבינים שרוכבים רוצים לקבל כלי חזק ומהיר. זאת הסיבה המרכזית שבוסי יצאה לדרך עצמאית בתכנון וייצור של שלדות ואופניים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן