מגה ולו
חדשות
אופני עיר
לעמוד קודם

אופני עיר רידג'בק

07/03/2024
זמן קריאה: 1 דק'

מותג האופניים רידג'בק משיק דגם עירוני חדש, אקספדישן (Ridgeback Expedition). אלה אופניים נוחים ומאוזנים, שמתוכננים היטב לרכיבה בתנאים מאתגרים ובסביבות רכיבה קשות. מצד אחד, האופניים נראים כמו דגם קצת מתוחכם מדי בשביל רכיבות בעיר בלבד, כי המבנה שלהם מזכיר יותר אופנועי שטח מאשר דגם עירוני פשוט. אבל זה לאו דווקא חיסרון. הסבל האחורי מוסיף לפרקטיות, ובאופן כללי, שלדת הברזל חזקה מאוד. היא משתלבת היטב עם גלגלים גדולים בהיקף 26 אינץ'. לאופניים מגני בוץ ארוכים ומוטות היגוי מחושבים שמספקים חוויות רכיבה ארוכות ומהנות.

בחזרה לשלדה. רידג'בק מראה שלא חייבים לנצל טכנולוגיות חדשניות שמשלבות אלומיניום או סיבי פחמן. שלדות ברזל קלסיות וסטנדרטיות עדיין עובדות היטב ומספקות בסיס עמיד ואיכותי לאופניים. כיאה לאופניים בהשראת דגמים וטכנולוגיות מהעבר, הכבלים שמחברים בין מערכת ההינע למערכת הבלימה וכדומה של אקספדישן, מועברים חיצונית. אולי זה מעניק לאופניים מראה קצת מבולגן, אך זה הרבה יותר נוח מבחינת תחזוקה ותיקון. המזלג הקדמי האלגנטי כולל הכנות לסבל קדמי נוסף שאפשר להתקין במקום נמוך. ברמת העיקרון, השלדה כוללת את כל ההכנות הדרושות הן לרכיבות עירוניות הן לטיולי כביש.

מבחינת המבנה הגיאומטרי, הדגם של רידג'בק מצדיק למדי את שמו (expedition - מסע). האופניים מייצגים שאיפות ואמביציות של דגם כביש. רוחק הסרנים של האופניים הוא 1,076 מ"מ (במידת שלדה "מדיום"). הצינור העליון של השלדה קצר למדי, וזווית ראש משוחררת של 70 מעלות מייצרת בסיס לתנוחת רכיבה ישרה ובטוחה. ברמה הכללית, זה בדיוק מה שהרוכב צריך כשהוא צובר קילומטרים בנוף העירוני.

לאופניים ציר מרכזי משולש של שימנו (Shimano). הציר המרכזי, וגם בלמי הכבלים שבמציאות של היום נראים אולי כפתרון טכני מיושן למדי, אך הם מתאימים בדיוק למבנה האופניים החדשים של רידג'בק. בלמי כבלים בוודאות עדיפים על מערכות בלמים ישנות כגון בלמי משיכה משנות השמונים. בלמי כבלים כאלו עדיין לא מוכנים להתחרות עם מערכות דיסק הידרוליות, ובכל זאת, הם מספקים מאמץ בלימה בטוח ואיכותי.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן