מגה ולו
חדשות
אופניים מיוחדים
לעמוד קודם

אופני ניו בייק במבנה מקורי

18/04/2024
זמן קריאה: 1 דק'

רוג'ר פרקר (Rodger Parker), יזם אמריקני בתחום האופניים, משיק פרויקט מקורי של אופניים שבנויים ללא שרשראות. במקום שרשרת סטנדרטית, לאופניים שני משנקים ארוכים שמחוברים לתיבת הילוכים. המשנקים ממירים את העוצמה הפיזית שמגיעה ממאמץ סיבוב הפדלים על ידי הרוכב לתנועה מסובבת של הגלגל האחורי. פרקר טוען שאופני ניו בייק (NuBike) המקוריים מהירים יותר מאופניים רגילים ומצריכים פחות מאמץ מהרוכב.

היתרון הטכני הראשון של האופניים תלוי במבנה של המשנקים דווקא, שמחליפים את מערכת השרשרת הסטנדרטית. היתרון השני טמון בשימוש בכוח הכבידה. משקל הרוכב מספק תנועה קדימה בלחיצה לכל אורך הפדל, ולא רק בחלק הקטן שלו, מסביר פרקר.

האופניים המיוחדים האלו הם אופציה מעולה לשיפור הכושר הגופני. מאמץ מוגבר ברכיבה מאתגר את השרירים ואת המערכת הקרדיו-וסקולרית. פרקר מספר שאחת הסיבות לפרויקט הייתה פציעה של אישתו, שברכיה נפגעו אחרי שנים של רכיבה מאומצת על אופניים.

יש דוגמאות רבות לאופניים מיוחדים ולפרויקטים נועזים שמציגים חיבורים ומבנים לא שגרתיים בחלק הטכני. אופני ניו בייק של פרקר הן בין הפרויקטים המעטים שיש להם פטנט רשמי. הפטנט מתאר את המערכת הטכנית ואת צורת ההפעלה של האופניים כך: "מנגנון החיבור כולל משנק על הארכובה. כשהרוכב מפעיל את האופניים במאמץ הרגליים, המשנק דוחף זרוע מניעה, וזו מסובבת את הגלגל המניע. סיבוב של הגלגל המעביר יוצר מומנט ומעביר אותו לגלגל האחורי של האופניים."

הפטנט טוען ששיפור אחד במבנה הטכני של האופניים הופך אותם לנגישים וורסטיליים מבחינת תחזוקה. עיצוב מקורי של שלדה כפולה מאפשר להוריד ולהחליף חלקים מרכזיים כגון צינור ישיבה או צינור תחתון, וכך להפחית במידה רבה מהמשקל האקטיבי של האופניים. שלדת הפחמן של ניו בייק שוקלת פחות מ-1.3 קילוגרמים, ומערכת ההינע החדשנית, שמחליפה את המבנה המסורתי עם שרשרת, מביאה את המשקל הכללי של האופניים לשמונה קילוגרמים בערך.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן