מגה ולו
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

UCI תאשר שימוש בניווט

27/08/2025
זמן קריאה: 1 דק'

האיגוד הבינלאומי לאופניים (UCI) הודיע, כי באליפות העולם בכביש לשנת 2025, שתתקיים בין 21 ל־28 בספטמבר בקיגאלי שברואנדה, כל הרוכבים יחויבו לשאת מכשירי GPS למעקב בזמן אמת. מדובר בצעד מרכזי ביוזמת SafeR של ה־UCI, שנועד לשפר את בטיחות הרוכבים במרוצי כביש מקצועיים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, ניטור מתמשך ויכולת תגובה מהירה לאירועים בשטח.

פיילוט ראשון - טור דה רומנדי לנשים

הטכנולוגיה נבחנה לראשונה ב־15 באוגוסט, במרוץ טור דה רומנדי לנשים, שם רוכבת אחת מכל קבוצה צוידה במכשיר GPS. הפיילוט נועד לחדד את תוכנת המעקב, לקבוע פרוטוקולי שימוש מדויקים ולהבטיח שמידע בזמן אמת יועבר ישירות למרכז הבקרה, לצוותים הרפואיים ולשופטי המרוץ. כך יתאפשר לזהות חריגות במיקום או במהירות ולשלוח סיוע רפואי מיידי במקרה של תאונה.

בהודעת ה־UCI נמסר: "מערכת זו תחזק את המעקב אחר בטיחות הרוכבים ותאפשר תגובה מהירה במקרה של אירועים."

רקע והצורך במערכת

ההחלטה הגיעה לאחר כמה תאונות קטלניות שהציפו בשנים האחרונות את הצורך לשפר את ניהול הבטיחות בזמן אמת. באוגוסט 2024 נהרגה הרוכבת השווייצרית הצעירה מוריאל פורר (Muriel Furrer) במרוץ אליפות העולם לנוער בציריך. לפי הדיווחים, היא נותרה מוטלת בשטח במשך כשעה וחצי ללא טיפול מיידי לאחר שסבלה מפגיעת ראש קשה, ונפטרה בבית החולים.

גם ב־2023 אירעה טרגדיה. ג'ינו מדר (Gino Mader) נהרג לאחר התרסקות במהירות גבוהה בטור דה סוויס. בעקבות זאת שילב מרוץ טור דה סוויס 2025 מערכת מעקב לרוכבים ולשיירת המרוץ, שהפעילה אזעקה במקרה של "אנומליות", עצירה פתאומית לדוגמה במיקום מרוחק מהמסלול.

מגבלות הקשר ויתרון המעקב ב־GPS

בדרך כלל, באליפויות העולם אסור להשתמש בקשר רדיו בין הרוכבים לצוותים, והדבר מגביל את יכולת התקשורת בזמן אמת. מעקב מבוסס GPS נועד לגשר על הפער הזה ולאפשר לצוותי הבקרה לדעת בכל רגע היכן נמצא כל רוכב, בייחוד כאשר האירועים מתרחשים רחוק מעיני השופטים או צוותי הליווי. נשיא UCI, דויד לאפארטיאן (David Lapartienne), אמר: "המערכת תאפשר לנו לדעת היכן נמצא רוכב במקרה של תאונה, ולשלוח עזרה במהירות האפשרית."

האיגוד רואה במהלך זה צעד חשוב ומתכנן לשתף פעולה עם מארגני מרוצים, קבוצות מקצועיות וגופי פיקוח נוספים כדי להרחיב את השימוש במערכות מעקב GPS בכל הרמות של מרוצי הכביש בעונות הקרובות. השאיפה היא להגיע ליישום מלא בכל התחרויות המרכזיות, כולל שילוב מערכות אוטומטיות להתראה על תאונות והפניית צוותים רפואיים בהתאם לנתוני המיקום בזמן אמת.

התחרות בקיגאלי צפויה להיות אבן דרך בשינוי תפיסת הבטיחות בענף, עם מעבר מתלות בנקודות בקרה ידניות למעקב דיגיטלי רציף.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן