הגבלת גיל לרכיבה על אופניים חשמליים
אופניים חשמליים מספקים דרך מהירה, נוחה ומהנה לניידות ממקום למקום ללא מאמץ פיזי רב. כאשר אופניים חשמליים משמשים כלי רכיבה לרוכבים צעירים ולילדים, היתרונות ברורים. לעיתים הורים מודאגים מהמהירות ומאופן הרכיבה על האופניים החשמליים, הם חוסכים להם הסעות רבות מהבית לבית הספר, לחוגים וכדומה. ילדים אוהבים אופניים חשמליים כי הם מעין אופנועים (או כלי רכיבה זריזים ככל האפשר) שאפשר לרכוב עליהם בלי רישיון. עם זאת צריך לזכור שעם עוצמה גדולה מגיעה אחריות גדולה, ובמקרה זה - חבילת סוללות ומשנק האצה.
נראה שבמועצה אחת ספציפית בצפון קליפורניה, אופניים חשמליים ייהפכו לכלי רכיבה שמחויבים לחוקים ולרגולציות ספציפיות ונוקשות למדי. מועצת מרין (Marin County), שהיא בית לקהילה עמידה, שוקלת לחוקק חוק חדש שלפיו ילדים מתחת לגיל 16 לא יורשו לרכוב על אופניים חשמליים שמוגדרים כסוג 2 (Class 2). אופניים מסוג 2 מסוגלים לספק מהירות של עד 35 קמ"ש בשילוב מערכות סיוע לפדלים או במצב מהירות מרבית. החוק החדש לא רק יאסור על צעירים מתחת לגיל 16 לרכוב על אופניים חשמליים עוצמתיים, הוא גם יחייב חבישת קסדות מכל רשאי הרכיבה. בהצעת החוק מוזכרים קנסות בגובה 25 דולרים והתחייבות לעבור קורס בטיחות ברכיבה.
לפי כלי תקשורת מקומיים במועצת מרין, המשטרה המקומית אספה התראות ותלונות על רכיבה שאינה זהירה ואינה אחראית. רוכבים צעירים עוברים באדום, יוצרים מצבים מסוכנים בכבישים כשהם עוברים קרוב מדי לרכבים ועוד.
ראש מחלקת הטראומה בבית החולים הגנרלי של מרין (Marin General Hospital), ד"ר ג'ון מה (John Maa) אומר, כי סכנת מוות או פגיעה חמורה מאופניים חשמליים גבוהה פי 37 מאופניים סטנדרטיים. אכן, המגמה מדאיגה.
מועצת מרין לא דנה באיסור מוחלט של רכיבה על אופניים חשמליים. הגישה היא של שיטות רגולציה, ערנות ומודעות לחוקים ולכללי הבטיחות בכבישים.