למאלה מנוע חשמלי עוצמתי
מותג הטכנולוגיה הגרמני מאלה (Mahle), שמוכר בעיקר בזכות מנועי הציר (מנועים אחוריים) הקלים שלו, נכנס לראשונה לשוק מנועי האמצע עם מערכת חדשה בשם M40. המהלך האסטרטגי ממקם את החברה מול שחקניות מובילות בתחום האופניים החשמליים כגון ספיישלייזד (Specialized), בוש (Bosch) ו־DJI. למנוע נתונים תחרותיים במיוחד: מומנט מרבי של 105 ניוטון־מטר והספק שיא של 850 ואט.
חוויית רכיבה טבעית לשטח מאתגר
לצד ביצועים מרשימים, מאלה מדגיש שהמערכת פותחה במיוחד לרוכבי שטח ולרכיבת טיולים ארוכה במטרה ברורה לספק חוויית רכיבה חזקה אך טבעית. מערכת המנוע שוקלת 2.5 ק"ג בלבד - זהה למשקל של מערכת XS שהושקה בשנה שעברה - וכוללת סוללות חדשות, בקר מתקדם ותצוגה צבעונית. כל הרכיבים שומרים על תאימות מלאה לאביזרי מערכת X הקיימת של החברה.
ל־M40 חיישנים מהמתקדמים בשוק, שלדברי החברה מסוגלים לזהות שינויים במהירות גם במרחקים קצרים מאוד, ברמת דיוק של פחות משלושה ס"מ - יכולת שמזכירה את המערכת המתקדמת של DJI, אבינוקס (Avinox). המנוע מנותק מבסיס השלדה כדי לצמצם העברת רעידות - תכונה חשובה במיוחד לרכיבת שטח טכנית.
למערכת המנוע שתי פונקציות חכמות: הראשונה, בלימת מנוע אוטומטית בירידות עם פונקציית איזון אוטומטית (Auto Hold) שמסייעת בזינוק בעלייה; והשנייה היא הפחתת בלימת המנוע בסיום דיווש לגלישה חלקה יותר גם במהירויות גבוהות.
סוללות, תצוגה ואבזור משלים
החברה מציעה שתי סוללות חדשות: iM5 בקיבולת 534 ואט־שעות ו־iM8 בקיבולת 800 ואט־שעות. הסוללות מספקות טווח רכיבה של עד 150 ק"מ או טיפוס מצטבר של 2,500 מטרים. מערכת המנוע M40 כוללת שלט כידון בשם Trio Remote ומסך תצוגה ראשית צבעוני בגודל 1.9 אינץ', שאפשר להרכיב על הכידון או בתוך שלדת האופניים, בהתאם למבנה הדגם.
M40 תואם לתקן הארכובה הבינלאומי ETOR, מה שמבטיח התאמה קלה לרוב הדגמים בשוק. יחס התמיכה המרבי של המערכת הוא עד 400%, כלומר המנוע יכול להגביר את מאמץ הרוכב פי ארבעה באופן מדויק וחכם. כל זה מציב את מאלה במקום בולט ובטוח בין מערכות מנועי האמצע החזקות והמתקדמות ביותר בשוק.