מגה ולו
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

1,000 שקלים קנס על רכיבה ללא קסדה

14/06/2022
זמן קריאה: 2 דק'

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשת משרד התחבורה לתקן את צו התעבורה העוסק בתיקונים בגובה הקנסות. האישור התאפשר לאחר שבשבוע שעבר דנה הוועדה בנושא, והוחלט לא לקיים הצבעה ולבקש הסברים נוספים.

בדיון החליטה הוועדה לבצע שינויים בצו, שייכנס לתוקף בעוד כחודש. נקבעו קנסות לעבירות הנוגעות לשימוש באופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים, סגוואי והוברבורד, בהם קנס של 1,000 שקלים לרוכבים מתחת לגיל 16, 1,000 שקלים על רכיבה ללא קסדה ו-1,000 שקלים על שימוש בכלי לא תקני. עוד נקבע, כי רוכבים מעל גיל 16 שירכבו ללא הכשרה מתאימה צפויים לקנס של 750 שקלים .

אושר להחיל את הקנס הקיים היום על רכיבה על אופניים חשמליים לא תקניים, בסך 250 שקלים, גם על הכלים החשמליים הנוספים. כן נקבע קנס של 250 שקלים על חסימת חניה ו-1,000 שקלים על חסימת חניית נכה.

ח"כ איתן גינזבורג, שמילא את מקומו של היו"ר, אמר כי הצו חשוב ונועד לעשות סדר ולייצר אחידות באכיפה אל מול שלל הכלים החשמליים.

ח"כ אוסאמה סעדי שלח תנחומים למשפחתו של השוטר עמיחי כרמלי, ואמר כי המגיפה של תאונות הדרכים לא מפסיקה לגבות קורבנות וגובה מחירים כבדים במיוחד בחברה הערבית. אין ספק שצריך הרתעה, אבל צריך גם להשקיע בחינוך ולהתחיל מבית הספר.

 

 

ח"כ מופיד מרעי אמר, כי בחלק מהעבירות העונש קל מדי ולא מרתיע.

במסגרת התיקונים לצו הוחלט לא להטיל קנס על מי שירכב ללא מחזיר אור על הקסדה. ח"כ גינזבורג הסביר, כי התקנה הזו אינה ברורה מספיק ועלולה להכשיל את הציבור.

אשר לבקשה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי בנהיגה מ-1,000 ל-1,500 שקלים אמר גינזבורג, כי הוועדה לא קיבלה נתונים באשר לאפקטיביות המהלך.

ראש תחום ייעוץ וחקיקה במשטרה, סימונה זילבר, אמרה בתגובה כי למשטרה אין ביסוס מחקרי שמעיד שהעלאת הקנס מונעת עבירות.

ראש מדור תעבורה באגף התנועה, גיא לוי, הוסיף כי מדובר באחת העבירות המסוכנות ביותר, והדגיש כי המשטרה סבורה שצריך להעלות את הקנס ושהדבר ירתיע.

ח"כ גינזבורג השיב כי לוועדה לא הוצגו נתונים, וחברי הוועדה סבורים שהעלאת הקנס לא תשיג את המטרה. עוד ציין, כי בד בבד צריך לעדכן את העבירה האוסרת דיבור בזמן נהיגה ולהתאימה להתקדמות הטכנולוגית.

לאחר ההצבעה אמר ח"כ גינזבורג כי בשבוע הבא יגיעו התקנות שיאפשרו הרחבת סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים, וציין כי כך יושלם מכלול של צעדים. הוא קרא לממשלה להאיץ את פעילויות ההסברה והחינוך.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן