מגה ולו
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

ליים רושמת את שנת 2023 כשנת שיא ברכיבות ובהכנסות

14/04/2024
זמן קריאה: 2 דק'

Lime, חברת המיקרו מוביליטי החשמלי השיתופי מהגדולות בעולם, מסכמת את שנת 2023 כשנת שיא נוספת, עם עלייה בהכנסות ברוטו, ב-EBITDA מתואם ובסך מספר הרכיבות ברחבי העולם, שהמשיכו את תנופתה והישגיה של ליים ב-2022. התוצאות של שנת 2023 משקפות את מעמדה של ליים כמובילה בתעשיית המיקרו-מוביליטי החשמלי השיתופי ואת יכולותיה לשמר זאת בטווח הרחוק. Lime מספקת ומפעילה אופניים וקורקינטים חשמליים שיתופיים ב-280 ערים ב-30 מדינות בקירוב, תוך חתירה להשגת היעדים: לשמש אלטרנטיבה לרכב פרטי ולצמצם את פליטת הפחמן שנוצר מתחבורה ברחבי העולם.

נתונים מרכזיים מתוצאותיה הכספיות של Lime לשנת 2023:

  • שיא בהכנסות ברוטו, 616 מיליון דולר, עלייה של 32% לעומת 2022.
  • EBITDA חיובי לשנה כולה ו-EBITDA מתואם של יותר מ-90 מיליון דולר, עלייה של יותר מ-500% לעומת 2022.
  • שיא של 156 מיליון רכיבות בשנת 2023 (כ-5 נסיעות בכל שנייה), וחציית נקודת ציון של חצי מיליארד רכיבות בכל שנותיה של החברה.
  • ביותר מ-42 ערים ברחבי העולם נרשמה הכפלה של מספר הנסיעות משנה לשנה.
  • 9.2 מיליון רוכבים חדשים רכבו השנה לראשונה על ליים.
  • יותר מ-3.1 מיליון רוכבים חודשיים פעילים בממוצע. השיא נרשם ביולי 2023 עם 4.3 מיליון רוכבים פעילים.
  • ליים זכתה ביותר מ-90% מהמכרזים שאליהם ניגשה.

"לשנה שעברה הייתה משמעות רבה ל-Lime ולתעשיית התחבורה הקלה השיתופית", אמר וויין טינג, מנכ"ל ליים. "השגנו צמיחה חזקה בהכנסות ברוטו וב-EBITDA המתואם. זה אישור לעסק הגמיש שבונה הצוות שלנו, שמסוגל להגיע ליעד ארוך טווח. השנה נסעו רוכבים על האופניים והקורקינטים החשמליים שלנו יותר מאי פעם. אנו מקבלים חיבוק מהערים השותפות שלנו ליעד אפס פליטות שהצבנו ולקידום אלטרנטיבה של תחבורה דו-גלגלית כפתרון לזיהום אוויר, עומסי תנועה משתקים, שירותי תחבורה לא שוויוניים והאיום הקיומי על כולנו, הנובע משינויי האקלים. אחרי שנת שיא נוספת, ליים צפויה להמשיך את צמיחתה ב-2024, עם אפשרויות תחבורתיות חדשות ותוכניות התרחבות לערים נוספות."

ליים השיגה את פריצת הדרך הזו בעקבות טיפול בשלושה תחומים עיקריים: פיתוח חומרה, פעולות תומכות תוכנה וקשרי ממשל מקומיים. שמירה על פונקציות הליבה האלו מאפשרת לחברה לספק חוויה ייחודית לרוכבים ולעיריות. השירות אמין, נוח והמחיר סביר. יכולתה של Lime לצמוח פיננסית היא צעד גדול לקראת השגת היעד שלה לבנות עתיד של תחבורה שיתופית, במחיר סביר ונטולת פליטות פחמן.

ליים ממשיכה להוכיח את הכדאיות העסקית בתחום האופניים והקורקינטים השיתופיים. אבן הדרך שרשמה פותחת דלת למחשבות על הזדמנויות עתידיות. כדי להמשיך בהשגת יעדיה השנה, Lime מתכננת לחקור ערים וקווים עסקיים חדשים, להרחיב את הטמעת הבינה המלאכותית בפעילותה, להשיק סוגים חדשים של כלים ולחזק את נוכחותה בערים קיימות.

כחלק מהשיא שרשמה ליים בצמיחה העולמית, נרשמה לה צמיחה שנתית בשוק הישראלי למרות ירידה בשיעור של 23% במספר הרכיבות ברבעון הרביעי של 2023 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022 בגלל המלחמה.

 

צילום: עמרי רוזנגרט

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן