מגה ולו
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

רפורמת הייבוא: הוזלת אופניים

01/05/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

במסגרת פעילות של משרד הכלכלה והתעשייה להורדת יוקר המחיה, בכלל זה באמצעות רפורמה בתקינה, פועל המשרד לבחון את ההשפעה הצפויה של הרפורמה על כמה מוצרי צריכה כדי לעקוב אחר יישום הרפורמה ולוודא שהיא תשיג את יעדיה בהפחתת עלויות הייבוא.

לאחרונה נבדקה השפעת מעבר תקנים של אופניים - אופני כביש, אופני הרים ואופניים לילדים בגירים, למסלול ייבוא על בסיס הצהרה על התאמה לתקינה בינלאומית בצירוף תעודות בדיקה של מעבדות מוסמכות מחו"ל, במקום נוהל הבדיקות הקיים באמצעות מכון התקנים.

אופניים המיוצרים בשוק העולמי נתונים לרגולציה בישראל על בסיס הכרה בתקנים בינלאומיים. לפיכך הם מצריכים כיום בדיקות דגם של מכון התקנים, ורק אחריהן אפשר לייבא משלוחים מסחריים. העברת מוצרים אלו למסלול המבוסס על הצהרת היבואן במקום בדיקות דגם, תפחית את הנטל על ידי צמצום זמן ההתעסקות של היבואן ברגולציה והפחתת עלויות הכרוכות בבדיקה במכון התקנים.

לפי בדיקה שביצע הממונה על חוקיות הייבוא במשרד הכלכלה והתעשייה, אנואר חילף, כדי לכמת את העלות של תהליך הייבוא ובהתאם למתודולוגיית בדיקה מוכרת לפי מודל SCM, העברת התקן להליך הצהרות תוכל לחזק את היבואנים הקטנים, שתופסים כיום נתח קטן בשוק בשל הנטל הרגולטורי והבירוקרטי, משך זמן ההמתנה ועלויות הבדיקות.

החיסכון מהעברת האופניים לקבוצה 3 (הצהרות) מוערך ב-10%. ככל שהתחרות בשוק תגדל, שיעור הירידה במחיר לצרכן יהיה גבוה יותר. יודגש כי הבדיקה הראתה פער מחירים של כ-30% לגבי אותם דגמים של מוצר בין השוק הישראלי לשווקים מקבילים באירופה.

החיסכון הצפוי ליבואנים (קטנים ובינוניים) מהשינוי נאמד ב-10% מעלויות המכר. במשרד הכלכלה והתעשייה מצפים שחיסכון זה יועבר לצרכנים בהוזלה בערך דומה, ואף גבוה מכך בהינתן השפעות של הגברת תחרות, מגוון והיצע.

ינון אלרועי, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה אמר: "רפורמת היבוא תצא לדרך בחודש יוני הקרוב. אנו מצפים שהרפורמה תביא להגדלה במספר היבואנים, לגיוון המוצרים, להגברת התחרות ולהורדת יוקר המחיה."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן