מגה ולו
כתבות
מגה טיפ ולו
לעמוד קודם

איך להוריד משקל מאופני כביש

24/12/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

אופניים קלים לאו דווקא יגרמו לכם לרכוב מהר יותר. רכיבים של האופניים שחוסכים משקל, בדרך כלל קצת פחות עמידים ואיכותיים ומצריכים יותר תשומת לב ומאמץ בתחזוקה. בכל זאת, אין חוויה כמו רכיבה על כלי קל במיוחד. בתעשיית האופניים והאביזרים שלהם פתרונות רבים לשדרוג האופניים ולהפחתת משקל אקטיבית. החדשות הטובות הן שלא תמיד צריך לקרוע את הכיס בשביל לשדרג את האופניים ולהפוך אותם למעט יותר קלים וזריזים.

תחילה הגלגלים. מערכות גלגלים סטנדרטיות לאופניים מוסיפות משקל רב לאופניים. החלפת הגלגלים בקלים יותר מסייעת רבות לרכיבות מהנות. כדאי גם להביא בחשבון אופציות לגלגלים וצמיגים ללא צינורות. כך תחסכו גם תחזוקה של תקרים, מאחר שצמיגים ללא צינורות אי אפשר לחורר. קחו לדוגמה שני דגמים של גלגלים בשביל להבין את ההבדל הטכני. באבזור מלא, גלגלי DT Swiss 1800 שוקלים כמעט שני קילוגרמים, ליתר דיוק 1,800 גרם. גלגלים אווירודינמיים של האנט (Hunt 32) חוסכים כ-600 גרם.

רכיב לא פחות חשוב ממערכת הגלגלים באופניים הוא בלמים. גם כאן אפשר להחליף את מערכת הבלמים בקלה יותר. שימו לב שהחיסכון במשקל עשוי לגרום לתגובות איטיות של מערכת הבלמים, כך שאם הרוכב מתכוון לבנות אופניים מהירים, דווקא מערכת הבלמים הקלה עלולה לפגוע ביכולות הדינמיות של כלי הרכיבה. מערכת בלמים עם קליפרים סטנדרטיים של SRAM שוקלת 260 גרם. בלמי שימנו דורה אייס (Shimano Dura Ace) כבדים יותר ומוסיפים עד 330 גרם בממוצע למשקל הכללי של האופניים. דגמים קלים יותר שאפשר למצוא בשוק היום הם פלנט CNC (Planet CNC במשקל 250 גרם) וקיין קריק (Cane Creek) - 170 גרם למערכת.

צירים מרכזיים מרכיבים הם מרכזי מהמשקל של כל אופניים. שינויים בתחום הזה עשויים ליצור הבדל טכני גדול. מעבר מציר שימנו 105 לדורה אייס של אותה חברה יחסוך כ-400 גרם. אופציות אחרות ולאו דווקא יקרות הן מערכת THM Clavicula עם טבעות שרשרת מפחמן או מערכת סגסוגת ריקון רייסינג (Recon Racing) ששוקלת כחצי מהמשקל של ציר מרכזי סטנדרטי של שימנו.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן