מגה ולו
כתבות
מגה פלוס ולו
לעמוד קודם

תיקים ומטענים לשלדה

01/04/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

תיק שלדה הוא דרך טובה להוסיף נפח ותא מטען לאופניים. יש כמה סוגים של תיקים גמישים וקומפקטיים שמתחברים לחלקי האופניים והופכים אותם להרבה יותר נגישים ושימושיים. תיקי שלדה מתמקמים בין הצינורות ויכולים לתפוס מגוון צורות. הרוכב יכול לבחור ממגוון רחב של תיקים קטנים שמתוכננים להרכבה של כמות מצומצמת של אביזרים וחפצים חיוניים על האופניים או תיקים גדולים שתופסים את כל המרחב הפנוי בתוך המשולש שצינורות השלדה יוצרים.

האופציה הראשונה היא תיק מלא, בדיוק כזה שיתפוס את כל השטח. תיקים כאלה מרווחים ומספקים נפח מרבי יחסית לאופציות הזמינות בשוק. תיקים מלאים מגיעים עם נקודות חיבור לשלושת צינורות השלדה שביניהם הם מותקנים. יצוין שתיק מלא לא משאיר שטח לאביזרים אחרים, לכן צריך לוותר על מחזיק לבקבוקים או כל דבר אחר שאמור להיות מותקן על השלדה.

כדי לחסוך מקום בין הצינורות, אפשר לבחור תיק חלקי (half-frame) המתחבר לצינור העליון של השלדה, בדרך כלל באמצעות רצועות גמישות. לתיקים חלקיים יתרון ממשי בנפח, וגרסאות מודרניות יותר רחבות באמצע ומספקות יותר מקום לחפצים. אפשר גם לחבר כמה מחזיקים לבקבוקי מים, תלוי בגודל של שלדת האופניים.

האופציה הקטנה ביותר היא תיק חלקי קטן, או בתרגום חופשי מאנגלית - "תיק טריז" (wedge bag). אפשר לתאר אותו כמו פאוץ' קטן לאופניים. ברמת העיקרון, זה אותו תיק חלקי, רק הנפח שלו קטן יותר מכל האופציות. תיק טריז תופס מקום בין הצינור העליון לצינור הראשי לצינור התחתון בחלק הקדמי של האופניים. הממדים הקומפקטיים שלו לא מאפשרים לתיק להגיע אחורה לצינור הישיבה ולהתחבר גם אליו. השיטה הסטנדרטית של חיבור תיקים כאלו דומה לזו של תיקים אחרים: רצועות גמישות ואלסטיות מסוג ולקרו (Velcro).

קיימים כמה דגמים מקוריים כגון תיק קטן שמגיע כאביזר אופציונלי לאופני קניון גרייל (Canyon Grail) החדשים. התיק מתחבר לשלדה באמצעות קליפסים ומגנטים בשיטת פידלוק (Fidlock).

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן