מגה ולו
מדורים
מגה טכנולוגיה
לעמוד קודם

למאלה מערכת הינע חשמלית חדשה

25/12/2024
זמן קריאה: 1 דק'

מאלה (Mahle), יצרן מספרד של רכיבים חשמליים לאופניים, משיק מערכת הינע חדשה בשם XS, המותאמת למנועים חשמליים של מאלה (דגמים X20, X30). מבנה המערכת מבטל את הצורך בהתקנת סוללה פנימית. היא משתמשת בסוללה חיצונית וקומפקטית EX1 כמקור כוח היחיד. עם מנוע מאלה X20, המערכת השלמה שוקלת 2.5 קילוגרמים בלבד.

לפי נתונים רשמיים שסיפק היצרן, למערכת ההינע מומנט של 55 ניוטון מטרים לכל היותר. המערכת כבר זמינה כרכיב נפרד בשוק. בעזרתה אפשר להמיר אופניים רגילים לאופניים חשמליים ללא שינויים קיצוניים במבנה השלדה.

מערכת ההינע החדשה XS אינה מגיעה עם מנוע מובנה. במקום זאת היא מותאמת להתקנה ולהפעלה עם מנועים חשמליים קיימים. המחשבה הטכנית של מאלה מאחורי הפיתוח החדש הייתה "להפשיט את האופניים החשמליים לחלקים ולאלמנטים חיוניים." מבחינת מאלה, זה אומר להוריד את הסוללה הפנימית הגדולה מהאופניים ולחבר במקומה סוללה חיצונית של 170 ואט-שעות. הסוללה החיצונית שוקלת כקילוגרם אחד בלבד ונכנסת למיתקן של בקבוקי מים.

170 ואט-שעות אולי לא נשמע כמו נפח גדול במיוחד לסוללה של אופניים חשמליים רציניים. מרקו דה לה סרנה (Marco de la Serna), ראש תחום מוצר, אסטרטגיה ופיתוח עסקי במאלה, מגן על ההחלטה הטכנית: "לפי המחקר שלנו, גם נפח של 100 ואט-שעות מספיק לרכיבות יומיומיות." דה לה סרנה מסביר, כי במאלה התמקדו בשיפור ובאופטימיזציה של המערכת כדי ליצור מערכת הינע קלת משקל שאינה מורידה מהיכולות הטכניות של האופניים ומתאימה היטב לשימוש יומיומי.

העדכון החשוב לרוכבים שמתקינים את הרכיבים והאביזרים של מאלה על האופניים שלהם הוא שהסוללה החיצונית החדשה עשויה לשמש כמאריך טווח למנועים החשמליים X20 ו-X30. אפשר גם להשתמש בסוללה כמטען למכשירים סלולריים או מחשבים ניידים הודות לחיבור USB-C.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן