מגה ולו
מדורים
מגה טכנולוגיה
לעמוד קודם

מנגנון העברת מהירות על סוללת שמש

05/03/2024
זמן קריאה: 1 דק'

ל-SRAM טכנולוגיה חדשה, שאם תיהפך למציאות היא אמורה לשנות את תפיסת הרוכבים בכל מה שקשור להעברת הילוכים ורכיבה על אופניים באופן כללי. לפני זמן קצר קיבלה החברה אישור רשמי לפטנט, שמתאר שיטת איסוף אנרגיה לאופניים. הפטנט המתין לאישור כבר משנת 2020. החלק המרכזי שלו מתאר פנל סולרי שיתמקם על האופניים ויזין רכיבים באנרגיה שהוא קולט מהשמש - מעתקים, מונה חשמלי או מוט ישיבה. בדרך כלל הרכיבים האלו נטענים מסוללה רגילה. בטכנולוגיה החדשה, ברגע שהסוללה נגמרת, האופניים עוברים לשיטת טעינה סולרית, והסוללה מקבלת את הטעינה שלה מהטבע.

המערכת הסולרית לא נועדה להטעין את הרכיב ישירות. היא מטעינה רק את הסוללה החלופית.

מצד אחד אפשר להימנע מהבעיה ולבחור אופניים פשוטים, שכל הרכיבים שלהם מופעלים עם כבלים. אבל אם נביא בחשבון שיותר ויותר אופניים מודרניים מסתמכים על מערכות אלקטרוניות, הפתרון החדש של SRAM נראה בדיוק במקום ובזמן הנכון.

החברה מסבירה כיצד התכנון החדש אמור לפעול. התוצאה הסופית היא שיחידת הטעינה לסוללה אמורה להעביר מתח חשמלי ברמה של 6 עד 8.5 וולט. הרעיון הכללי הוא שאפשר להטעין את הסוללה מהשמש מאפס או לשמור אותה מלאה כגיבוי חשמלי.

למה הטכנולוגיה הזאת נחוצה כשאפשר לקחת בכיס סוללה ולהחליף לפי הצורך? ב-SRAM מסבירים: סוללות מאבדות מתח באופן טבעי, תוך כדי שהן מעבירות אותו למערכת הטעינה של האופניים. תגובות כימיות פנימיות בתוך הסוללה גורמות גם לאיבוד מתח וטעינה. זה אומר שסוללת ספייר עשויה לאבד את הטעינה שלה גם אם לא משתמשים בה.

סוללת שמש להפעלת רכיבים חיוניים של אופניים מבית SRAM, אם היא תיהפך לפיתוח ממשי שיותקן על האופניים, תספק פתרון חדשני וידידותי לסביבה. נראה שהפיתוח החדש יתאים למגוון רחב של אופניים, למרות שהפטנט מציג התאמה לצירים מרכזיים של SRAM בלבד.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן