מגה ולו
מדורים
מגה טכנולוגיה
לעמוד קודם

מערכת הנעה חדשה לאופניים חשמליים

26/11/2023
זמן קריאה: 1 דק'

האופניים החשמליים מתקדמים ומתפתחים מבחינה טכנולוגית מיום ליום. בעקבות זאת יותר ויותר יצרני אופניים מוותרים על הדרכים המקובלות לבנייה ותכנון של אופניים. עוד באופניים הראשוניים שפותחו, עוצמה פיזית מהפדלים הועברה לגלגל האחורי באמצעות שרשרת. התקופה המודרנית מאופיינת בריבוי של מערכות הנעה ושיטות העברת כוח באמצעות רצועות הנעה במקום שרשראות.

כמובן שלכל אופציה בבחירה בין שרשראות ורצועות הנעה יש יתרונות וחסרונות. רצועות עובדות באופן שקט יותר ומצריכות הרבה פחות תשומת לב ותחזוקה. מצד שני, רצועות מתאימות למספר מוגבל של אופניים ומערכות הינע. מערכת מעתקים סטנדרטית לא מתאימה לכל סוגי האופניים, בעיקר חשמליים. הפתרון המקובל הוא להתקין תיבות הילוכים פנימיות ומערכות הילוכים סגורות אחרות.

המיזם הטכנולוגי ויר (Veer) מציג מערכת הנעה חדשה שנועדה, לפי הצהרת המיזם, "לחולל מהפכה בעולם כלי הרכיבה החשמליים". שיטת העבודה של המערכת פשוטה למדי מבחינת המנגנון, אך מסובכת מבחינת הבנייה וחיבור חלקים. אם התכנון יוכיח את עצמו כבטוח ושימושי, הוא יכול להיות אלטרנטיבה מבטיחה למערכות הנעה ותיבות הילוכים באופניים עם רצועות.

שון הקינג (Sean Hacking), מייסד ומנכ"ל ויר, מסביר: "מערכת ההנעה החדשה שלנו נועדה להחליף מערכות מסורתיות ורגילות עם שרשראות והילוכים. היא מאפשרת העברת הילוכים שקטה וחלקה."

עם מערכת הרצועות החדשה של ויר, אופניים חשמליים יקבלו שתי מהירויות. הדבר מעלה את האפקטיביות ברכיבה ועשוי להאריך את טווח הרכיבה יחסית לטעינת הסוללה. המערכת עובדת לפי מודולים מסתובבים ל-180 מעלות. המודולים מותקנים על גלגל מכוון קטן, והחלק שמבצע את תפקיד המעתק מחזיק את הרצועה מתוחה בכל רגע ברכיבה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן