מגה ולו
מדורים
מגה תחזוקה
לעמוד קודם

משאבה קומפקטית

11/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

השם של משאבת הגלגלים החשמלית הקומפקטית של קוספו (Coospo X1) נשמע אולי כמו שם של רובוט מכוכב רחוק, אך למעשה זו אחת המשאבות הקומפקטיות והיעילות ביותר לרוכבים. היא קטנה, קלה ומספקת פתרון אמיתי למי שהתעייף מהשימוש במחסניות CO₂ חד־פעמיות. במשקל של 143 גרם בלבד, המשאבה מתפקדת כמו שני בלוני CO₂ כמעט עם ראש מתאם אך עם יתרון מובהק: היא נטענת מחדש. הסוללה בנפח של 500 מיליאמפר־שעות מאפשרת ניפוח של שני צמיגי גרבל בקוטר 45 מ"מ עד כ־60PSI לפני שנגמרת הסוללה. טעינה של 15 דקות מספיקה לניפוח אחד, וטעינה מלאה אורכת כ־40 דקות.

המשאבה מגיעה ללחץ מרבי של 110PSI ומצוידת בצג דיגיטלי קטן המציג את הלחץ הנוכחי ומאפשר לקבוע לחץ יעד מדויק. המכשיר רועש למדי - מזכיר מנוע קטן של מסור או גוזם דשא - אך נשאר בטמפרטורת עבודה נוחה ואינו מתחמם יותר מדי.

בבחינות טכניות ניפוח של צמיג גרבל רחב ל־50PSI ארך פחות משתי דקות. בניפוח שני ביצועי המשאבה היו זהים כמעט, אם כי הסוללה כבר התקרבה לקצה. שסתום מתחלף מאפשר שימוש בשסתומים פרסטה (Presta) ושרדר (Schrader). המשאבה כוללת מחט לניפוח כדורים כתוספת משעשעת.

המשאבה של קוספו אינה עמידה למים, לכן מומלץ להכניס אותה לשקית אטומה בעת רכיבה בגשם. גם אין דרך לאבטח את הצינור הנשלף לגוף המשאבה ולכן הוא יכול ללכת איבוד. גם הרעש הגבוה עשוי להרתיע מי שמעדיף פתרון שקט.

המחיר הרשמי הוא כ־85 דולרים, אך למעשה היא נמכרת במחיר נמוך מזה, מה שהופך אותה לאופציה אטרקטיבית בשוק בהשוואה לדגמים דומים כגון מאק־אוף אייר מק (Muc-Off AirMac) או סייקפלוס AS2 Cycplus AS2 Pro)). בהשוואה למחסניות CO₂, הפתרון חסכוני וירוק יותר, ללא פליטת גזים וללא סיכון לכוויות קור.

למשאבה הקטנה "אופי" גדול. היא לא תחליף משאבת רצפה מקצועית, אך לרוכבי כביש וגרבל שמחפשים גיבוי נייד ויעיל, היא אחת האפשרויות החכמות ביותר כיום.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן