מגה ולו
מדורים
ציוד ואביזרים
לעמוד קודם

גלגלי סקופ חדשים

03/04/2024
זמן קריאה: 1 דק'

מותג סקופ (Scope), יצרן גלגלים מהולנד, השיק סדרה חדשה של גלגלי קרבון בשם ארטק (Artech). גלגלי ארטק יהיו זמינים לאופני כביש, לאופני הרים ולאופניים ספורטיביים, עם דגש בתחרויות שמתקיימות בכבישים. סקופ אומר, כי סדרת הגלגלים החדשים קלה ובעלת תכונות אווירודינמיות מתקדמות. לפי היצרן, הגלגלים "יוצרו בהשראת הטבע". יתרה מזו, הגלגלים אמורים "לחולל מהפכה" בתעשיית האופניים הודות לעיצוב ותכנון יוצאי דופן. לחלקים ולפרטים של הגלגלים שתופסים את תשומת הלב של חובבי הענף, משקל כללי נמוך למדי, חיבורים המודפסים בתלת-ממד ותכונות אווירודינמיות בהתאם לאלגוריתם מקורי.

סקופ כבר משך את תשומת הלב של התעשייה בזכות מערכת הצמיגים אטמוז (Atmoz) שאפשרה לצמיגים להתנפח ולהתמלא באופן עצמאי. הטכנולוגיה הייתה בשימוש של כמה קבוצות מרוצים מקצועיות כגון קבוצת DSM לפני שלב פריז במרוצי טור דה פרנס בשנה שעברה.

הגלגלים החדשים מרכיבים קולקציה חדשה של גלגלי כביש של סקופ שבה שלושה דגמים. לארטק 2 רוחב של 28 מ"מ ורוחב עיטור פנימי של 23 מ"מ. לפי נתונים של היצרן, הגלגל שוקל 965 גרם. ארטק 4 קצת יותר כבד (1,120 גרם) ויותר רחב ועמוק: 45 מ"מ עומק ו-23 מ"מ רוחב פנימי. במבנה שלו, גלגל ארטק 4 מזכיר גלגלי פרטינגטון R (Partington). האופציה הגדולה ביותר, ארטק 6, שוקלת 1,244 גרם ובעלת עומק עיטור של 65 מ"מ.

בסקופ מספרים, כי טכנולוגיות עיצוב אווירודינמי מתקדמות יושמו בתהליך הייצור של הגלגלים. עיטורי הגלגלים יוצרו לפי טכנולוגיה חדשה, אירוסקייל (Aeroscale), שפותחה באוניברסיטה הטכנולוגית של העיר דלפט (Delft University of Technology). הגלגלים החדשים נבחנו בשלוש מנהרות אווירודינמיות בכמה נקודות בעולם. התוצאות מלמדות כי הכי מהירים בסדרה הם גלגלי ארטק 6. כאמור, חיבורי הגלגלים מודפסים בהדפסה בתלת-ממד. החומר המיוחד שממנו מודפסים החיבורים משולב גם בתעשייה האווירית ובייצור חלקים ורכיבים למכוניות מרוץ לפורמולה 1.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן