מגה ולו
מדורים
ציוד ואביזרים
לעמוד קודם

טבעת לשרשרת מקרבון לאופניים

20/12/2023
זמן קריאה: 1 דק'

טבעת השרשרת מפחמן לאופניים נשמעת כמו משהו מופרז למדי מבחינה טכנית בעולם האופניים. חברת האופניים ג'מיני (Gemini) מברצלונה דווקא חושבת שיש מקום לפיתוח כזה, ומציעה טבעת שרשרת חדשנית כפתרון טכנולוגי פורץ דרך, שלטענתה יעבוד. בג'מיני טוענים לשלוש שנים של מאמצי פיתוח של השרשרת, לחמש-מאות גרסאות ביניים ולאלפי קילומטרים של מבחנים מעשיים. במהלך הפיתוח הגישה ג'מיני שני פטנטים בינלאומיים, שלגביהם טענה שמדובר בשרשרת האופניים הכי מתקדמת מבחינה טכנולוגית.

למה שמישהו ירצה להתקין על האופניים שלו בסיס לשרשרת פחמן? המשקל של הטבעת הוא 39 גרם בלבד. לשם השוואה, טבעת השרשרת הקלה ביותר של חברת SRAM שוקלת 59 גרם. בגדול, חיסכון כזה במשקל רלוונטי רק לרוכבים מהתחום הספורטיבי, ששואפים להוריד משקל מהאופניים בכל דרך אפשרית. בהודעה הרשמית לתקשורת, ג'מיני טוענת שהאופניים הרבה יותר אווירודינמיים ובעלי חיכוך מופחת עם השרשרת. עוד טענה משכנעת מההודעה לתקשורת היא "טבעות השרשרת שלנו מספקות חוויית רכיבה והנעה מפדלים, שטרם הכרתם."

החלק המעניין ביותר הוא כמובן איך החברה הצליחה ליצור חלק חשוב כל כך מפחמן במבנה הטכני של אופניים. באתר הרשמי של ג'מיני נטען לעמידות ולאריכות ימים שאפשר להשוות לטבעות אלומיניום רגילות. למעשה, הטבעת מבוססת על שכבת אלומיניום שנמצאת בין שכבות קרבון מותך. קרבון מותך מיוצר בטכנולוגיה מיוחדת ובתהליך שמוחץ את סיבי הפחמן יחד תוך כדי הפעלת עוצמה של יותר מ-100 טונות.

טבעות השרשרת הפחמניות מתוכננות להתאים לכל שרשרת של 11 ו-12 מהירויות. בכלל זה שרשראות ומערכות נפוצות כגון שימנו (Shimano) ו-SRAM Eagle.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן