לאפידורה תיק רמה
תיק רמה מדגם אירו (Aero) של מותג אפידורה (Apidura) פותח בייחוד בשביל רוכבי גרבל תחרותיים, עם עיצוב שעבר ליטוש במנהרת רוח. המותג טוען לחיסכון ממוצע של 5 ואט במהירות מרוץ לעומת אופניים ללא התיקים, נתון שעשוי להעניק יתרון ממשי לרוכבים תחרותיים. עם זאת מי שמעדיף נפח נשיאה גדול במחיר נמוך יותר יוכל למצוא אלטרנטיבות נגישות יותר.
מערכת התיקים מוצעת בשני גדלים, לשניהם תיק עליון זהה המתחבר לרמת האופניים. באתר אפידורה יש אופציה להתאמה באופן מקוון: אפשר להעלות תמונה של האופניים, לראות את התיקים מסורטטים על השלדה ולבדוק מרווחים ונקודות חיבור.
התיק מגיע עם הוראות התקנה ברורות, ותהליך החיבור פשוט אך מצריך סבלנות: יש לחזק רצועות רבות ולחבר את הקצוות. הרצועות עצמן עשויות מסיליקון איכותי ומונעות החלקה.
לאחר ההתקנה התיקים נצמדו היטב לשלדה, ללא כל תזוזה, גם ברכיבה על דרכי חצץ קשות. תיק רמה, ללא רצועה קדמית כמו בדגמים אחרים, נשאר יציב לחלוטין במהלך הרכיבה.
רוחב התיקים נע בין 6 ל־6.5 ס"מ, ולכן הם אינם מפריעים לתנועת הדיווש. התיק המרכזי מיועד לרכיבה ממושכת או לנשיאת ציוד חיוני ליום מרוץ כגון צמיגי ספייר, בלוני CO₂, ערכת תיקון, משאבה קומפקטית ומזון, וכולל רצועת ולקרו פנימית לקיבוע התכולה ולמניעת רעשים.
תיק רמה נפתח ונסגר באמצעות סגירה מגנטית חכמה שאפשר להפעיל ביד אחת, מה שמקל את הגישה למזון תוך כדי רכיבה. יש בו מספיק מקום לכמה אביזרי רכיבה וחטיפי אנרגיה, אך כאשר ממלאים מעבר לכך, המכסה נפתח עם קושי. בתוך מגבלותיו, הפתרון מהיר ונוח הרבה יותר מרוכסן קלסי.
יתרונות אווירודינמיים
אפידורה מציינת כי עיצובם האווירודינמי של אביזרי האחסון במערכת מעניק חיסכון של עד 5 ואט במהירויות של 36 עד 44 קמ"ש הודות לשיפור זרימת האוויר סביב המשולש הקדמי של האופניים. גם אם קשה לאמת את הנתון מחוץ למנהרת רוח, הצורה הצרה והחיבור הצמוד לשלדה תורמים בבירור להפחתת התנגדות הרוח. לשני המודולים שלד פנימי קשיח השומר על צורה יציבה גם כשהם ריקים - פרט חשוב לרוכבים שמקפידים על אסתטיקה ותפקוד מרבי.
התיקים עשויים מבדים עמידים בייצור ייחודי של אפידורה. האיכות של התפירה, החיבורים והחיזוקים מרשימה. גם לאחר רכיבות בוץ בשטח מאתגר, התיקים נוקו בקלות. הסגירה המגנטית נותרה אמינה, והחומרים עמדו גם בשטיפה קלה בלחץ מים.
במחיר של כ־200 דולרים לזוג התיקים, סדרת דגמי אירו ממוקמת בקטגוריית הפרמיום. המתחרה הישיר הוא תיק שלדה למרוצים (Race Top Tube) של רסטרפ (Restrap), שעולה פחות ובעל נפח גדול יותר, אך אינו מספק יתרון אווירודינמי או שילוב מבני דומה.



