מגה ולו
מדורים
ציוד ואביזרים
לעמוד קודם

לטיים פדלים מתקדמים

31/08/2025
זמן קריאה: 1 דק'

פדלים ATAC XC 12 מבית טיים (Time) הם דגם הדגל של המותג לרכיבת הרים וגראבל. הם מיוצרים בשילוב טיטניום וקרבון, מה שממקם אותם בחלק העליון של טבלת המחירים. השאלה היא אם הביצועים מצדיקים את ההשקעה.

כל סדרת ATAC מבוססת על אותו עיקרון: כניסה דו־צדדית למנגנון ושינוי מתיחות בשלוש דרגות. ההבדל בין הדגמים הוא בחומרים ובמשקל: דגם XC הבסיסי מגיע עם גוף שלם (קומפוזיט), ציר פלדה וקליטים בזווית שחרור קלה של 10 מעלות; בדגם XC 10 נוספים גוף קרבון מחוזק וציר פלדה חלול, כולל קליטים סטנדרטיים; ולדגם XC 12 שנבחן כאן גוף קרבון מלא עם צירי טיטניום ומשקל של 240 גרם לזוג (48 גרם נוספים לקליטים). קליטי טיים מגדירים את זווית השחרור - 13 או 17 מעלות - בהתאם להרכבה, בניגוד ל־Shimano שבה ההגדרה נעשית בפדל עצמו.

מבחן הרכיבה

במבחן הרכיבה הרשימו אופני XC 12 באחידות ובאמינות. הכניסה והיציאה קלים, עם "קליק" ברור שמשרה ביטחון. בהשוואה לדגמים של שימנו (Shimano), שמציעים תחושת עצירה מובחנת לפני השחרור, כאן הפעולה חלקה ונוחה יותר להתרגלות. גם בתנאי בוץ ולכלוך הפדלים סיפקו ביצועים מצוינים. הכניסה והיציאה נשארו עקביות גם לאחר רכיבה קשה או הליכה בתנאים דביקים. קליטי הפליז נותרו עמידים לאחר אלפי קילומטרים.

מבחינת פלטפורמה, הפדלים לא גדולים במיוחד. מי שמחפש שטח מגע רחב יותר יעדיף דגמים רחבים יותר, אך בעבור רכיבות הרים (קרוס־קנטרי) וגראבל, המגע מספק.

פדלים ATAC XC 12 של טיים מספקים פעולה אמינה בכל מזג אוויר ותחושת רכיבה טבעית עם שפע תנועה. הם מתאימים לרוכבים שמחפשים שילוב של משקל נמוך, אמינות וסגנון יוקרתי, ויש להם צירי טיטניום מוזהבים. עם זאת העלות הגבוהה מעלה שאלה של יחס בין העלות לתועלת ממשית. מי שלא זקוק לטיטניום יכול למצוא בדגם הקומפקטי יותר, XC 10, את אותה טכנולוגיה בדיוק במחיר שפוי יותר. האופניים מכוונים בעיקר לרוכבים תחרותיים או לחובבי ציוד פרמיום, שמוכנים לשלם כמעט כפול בעבור חיסכון מינימלי במשקל ונראות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן