מגה ולו
מדורים
ציוד ואביזרים
לעמוד קודם

מזלג בתכנון חדשני מבית פורמולה

09/04/2024
זמן קריאה: 1 דק'

פורמולה (Formula) מייצרת ומספקת כלים ורכיבים מגוונים לאופניים. בשנים האחרונות החברה קצת "ירדה מהבמה המרכזית" בענף והעבירה את הזמן בעבודות מוקפדות לשדרוג פלטפורמת סלבה (Selva) לאופני כביש והרים. המטרה העיקרית הייתה ליצור מזלג חדש שמתבסס על שני כתרים, שיהיה כמה שיותר קל ועמיד גם לעומת גרסאות עם כתר אחד. ההחלטה הושפעה גם מדרישות ומביקוש של רוכבי הרים לרכיבים וחלקים חזקים יותר, כי היום הרוכבים נוטים לדחוף את האופניים שלהם אל קצה היכולת הטכנית, והמבנה הטכני צריך להיות בהתאם.

צוות הבונים של פורמולה הסביר, כי הכתר החדש לא יוצר כדי לספק לאופניים מהלך מתלה גדול יותר או כניסיון לחסוך משקל. השיקול היה, לפני הכול, טכני. מהנדסים של החברה יודעים שכתר כפול מונע סוגיית מבנה בעייתית שבו כתר אחיד, אלמנט היגוי וחיבורים, נפגשים בנקודה אחת. ברגע שכל החלקים החיוניים מפוזרים מבחינת המשקל וההשפעה שלהם על תכונות ההיגוי של האופניים, יש סיכוי קטן יותר לתקלות ושברים של יותר מדי כלים חיוניים בבת אחת.

המזלג הכפול שוקל כ-400 גרם יותר ממזלג כתר אחיד הקל ביותר מבית פורמולה (Selva S). לפי האתר הרשמי של פורמולה, המשקל של המזלג הוא 2,370 גרם - עדיין קל יותר מדגמים דומים של חברות מתחרות. לדוגמה, רוקשוקס זב (RockShox ZEB) ופוקס 38 (Fox 38), לשניהם מהלך מתלה של 180 מ"מ.

פורמולה מציעה את המזלג הכפול החדש שלה בצבע שחור או בצבע סגול המקורי. המזלג די נישתי ולאו דווקא יתאים לכל הרוכבים. לא כל אחד ירצה להחליף את המזלג ה"חד-כתרי" שלו באופציה מתוחכמת יותר. נכון לעכשיו, פורמולה עובדת מול ספקים ספציפיים ויצרנים כגון פרופיין (Propain). פרופיין מתכנן להתקין את המזלג החדש כאחת האופציות בדגמים של אופניים שלמים או אופני הרים חשמליים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן