משאבות האוויר החשמליות של סילקה אזלו
חברת סילקה (Silca) האמריקנית הודיעה, כי מלאי משאבות האוויר החשמליות החדשות שלה, Elettrico Ultimate ו־Elettrico Micro, אזל כמעט מיד לאחר ההשקה, בעקבות מגבלות מכס שהפכו את שיווק המוצרים בארצות הברית ללא משתלם כלכלית. התוצאה: רק 100 יחידות שוחררו לשוק האמריקני, שמוגדר היסטורית כשוק המרכזי של החברה.
סילקה, שמשרדה המרכזי ממוקם באינדיאנפוליס, פיתחה שני דגמים חדשים של משאבות קומפקטיות ונטענות בעלות פתרון מתקדם ונוח לניפוח צמיגים, ללא צורך במחסניות CO2 או במשאבה ידנית מסורתית. שני הדגמים, שנועדו בעיקר לרוכבי כביש וגראבל, פועלים בדיוק מרשים וניתנים לנשיאה ולהובלה בתוך ערכת כלים או כיס בגדי רכיבה.
דגם Elettrico Ultimate שוקל 222 גרם וכולל מסך דיגיטלי. הוא נטען דרך USB-C תוך שעה ומספק עוצמה לעשרה ניפוחים במחסניות CO2. דגם Elettrico Micro הקטן יותר שוקל 111 גרם - בערך כמו קופסת אוזניות אלחוטיות. המכשיר נטען תוך 25 דקות ומספק ארבעה ניפוחים. אין לו מסך, אך יש מנגנון כיבוי אוטומטי בלחץ של 72PSI. המחירים בעת ההשקה היו 159 דולר לדגם Ultimate ו־119 דולר לדגם Micro.
בפוסט שפורסם ברשת החברתית באינסטגרם ציינה החברה שניסתה לייצר את המוצר בתחומי ארה"ב, אך העלות הייתה גבוהה מדי, יותר מ-500 דולר ליחידה. משום כך, ולנוכח מדיניות המכסים של ממשל טראמפ שמשפיעה ישירות על עלויות היבוא, קבעה החברה כי שיווק המוצר בשוק האמריקני אינו משתלם. סילקה הודיעה, כי כבר לא התאפשר לעצור את המשלוח שכלל 100 יחידות והגיע לארה"ב, והן נמכרו במחיר המקורי. עם זאת לא ייובאו יחידות נוספות עד שינוי בתנאי המכס. גם לקוחות מאנגליה ואירופה גילו שהמלאי אזל.
האירוע עם סילקה מצטרף לגל ביקורת מצד תעשיית האופניים נגד המכסים החדשים. מנכ"ל חברת ברומפטון (Brompton), וויל באטלר־אדמס (Will Butler-Adams), כינה את המדיניות כ"נאיבית", והודיע כי החברה תיאלץ להעלות מחירים בארה"ב בשיעור של 10-5 אחוזים. גם חברות גדולות כגון ג'איינט (Giant), טרק (Trek) וספיישלייזד (Specialized) העלו מחירים או התריעו על עליות נוספות. ג'איינט הטאיוואנית הגיבה באופן כן וישר: "המדיניות אינה תורמת לתעשייה כלל."
למרות המחסור וההגבלות, סילקה משדרת אופטימיות. היא מקווה שהחסמים המסחריים יוסרו בעתיד הקרוב, והדבר יאפשר לרוכבים האמריקנים גישה למוצרים החדשניים שלה. בינתיים, הם ייאלצו להסתפק במשאבות מסורתיות או לנסות להשיג את הדגם בחו"ל.