מגה ולו
ניוזלטר מגה ולו
מגה ולו גיליון 109
לעמוד קודם

אופניים של ספיישלייזד עם עיצוב חדשני

31/10/2022
זמן קריאה: 1 דק'

חברת האופניים ספיישלייזד (Specialized) השיקה דגם חדש של אופני שטח עם עיצוב חדשני של החלק האחורי. הפיתוח של החברה נקרא Future Shock Rear, ומורכב בין היתר מעמוד גמיש שנמצא מתחת לצינור הישיבה. העמוד זז בעת הרכיבה בהתאם לתנועה של האופניים, ומוסיף עד 30 מילימטרים למרחק המתלה שלהם. העמוד מתחבר לצינור העליון בעזרת גיד אלומיניום ששולט על רמת הדחיסה וההדף בשביל לאזן את המאמץ וכדי שהרוכב לא יעוף מהמושב.

דגם דייברג' (Diverge STR) חולק הרבה חלקים ותכונות עם דגם דייברג' ה"רגיל" של החברה, כולל אותה מערכת גמישה בצינור הראשי וקלירנס צמיגים של 47 מילימטרים. בזכות התוספת החדשה למתלה ולמבנה האופניים בכלל, ספיישלייזד מציגה את האופניים החדשים כאופני השטח הכי מוצלחים שהוציאה אי פעם. נטען שהדגם החדש מוריד את הוויברציות מהרכיבה באזור המושב ב-20% לעומת הדגם הקודם.

הרעיון לרכיב החדש בחלקם האחורי של האופניים נולד מ"בעיה פשוטה שאת הפתרון שלה קשה מאוד למצוא". המותג רצה למצוא דרך לשמור על נוחות הרוכבים על קרקע ומשטחים קשים לרכיבה, בלי שהדבר יפגע באיכויות הטכניות של שלדת "יהלום" כפולה. הפיתוח של כלי העזר המדובר ארך כמה שנים, והתחיל בכריס דה אלויזיו (Chris D'Aluisio), אחד המהנדסים המובילים של החברה.

בסופו של דבר, "הבעיה השטנית", כפי שהחברה מכנה אותה, נפתרה בזכות "השעיה" של הרוכב מהשלדה הקשיחה דרך העמוד הגמיש. החברה פיתחה תשעה צינורות שלדה גמישים במגוון גדלים בשביל שיתאימו למגוון רחב של אופניים. צינורות הישיבה מגיעים בהתאמה לשלדות בגדלים מ-52 ס"מ עד 61 ס"מ. לאופניים שלל רכיבים וחלקים שמגעים מחברות ציוד מובילות כגון SRAM ו-Roval Terra.

 


מקור: www.bikeradar.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן