מגה ולו
ניוזלטר מגה ולו
מגה ולו גיליון 109
לעמוד קודם

טכנולוגיה לזיהוי פגמים

27/10/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

צפויה עלייה חדה במכירות של אופניים שמיוצרים עם חלקים מסיבי פחמן. בהתאם לזה, תעשיית האופניים ותחום התיקונים כבר נערכים לטפל במגוון תקלות. אחת השאלות הקריטיות היא איך לטפל בשלדות אם הן נסדקות או נשברות.

לחברה האוסטרלית סייקל אינספקט (Cycle Inspect) יש כנראה תשובה מוכנה. החברה השיקה טכנולוגיה ייחודית לזיהוי תקלות ושברים בחלקי פחמן, גם כאלו שלא נראים לעין בבדיקה ראשונית וכאלו שדי קשה להגיע אליהם. אחת הבעיות שמצריכה ניסיון ותשומת לב רבים כדי לזהות אותה היא שברים במבנה הפחמן, בעיקר בשלדות ובחלקים חיוניים של האופניים.

הטכנולוגיה עובדת בזכות אולטרה-סאונד שיכול לזהות שברים, נזק בעת הרכבת האופניים ועוד. הכלים מלווים בתוכנית מחשב ייעודית (בדומה לבדיקות ממוחשבות של רכבים).

מייסד החברה, מייקל בריגס (Michael Briggs) מסביר שהיעילות של הטכנולוגיה היא בהארכת החיים של חלקי פחמן. ברוב המקרים לקוח מן השורה יבחר להיפטר מאופניים ישנים, אך כעת צוותי תיקון ותחזוקה יכולים לפנות לתוכנית חדשנית שתזהה תקלות נסתרות מן העין או קשות לזיהוי ראשוני, שהטיפול בהן יכול דווקא להאריך את חיי האופניים. פחמן הוא חומר חזק שיכול להחזיק מעמד הרבה שנים אם מטפלים בו נכון.

הכלים יודעים לזהות סימנים ראשוניים שעשויים ללמד על תקלה רצינית. לדוגמה, סימנים של פיצול שכבות הצבע או שכבות של פחמן עשויים ללמד על שברים בסיבי הפחמן, משהו שלאו דווקא נראה לעין.

במקרה של תאונה, רוכבים נוטים לבדוק רק את השכבה העליונה או את הנראות הכללית של האופניים, וכך לא ישימו לב לנזק פנימי שעלול להיות קריטי. הטכנולוגיה של סייקל אינספקט נועדה בדיוק למקרים כאלו. החברה מציעה את כל החבילה (כלים ותוכנה) במחיר של 795 פאונד (כ-3,200 ₪).

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן