מגה ולו
ניוזלטר מגה ולו
מגה ולו גיליון 130
לעמוד קודם

איך לתקן צמיג טיובלס תקול?

12/05/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

צמיגי טיובלס, או צמיגים ללא צינורות פנימיים, הם אביזר טכני פופולרי וחלק חשוב מדגמי אופניים רבים. ברוב המקרים של תקר, מספיק לסתום את החור שנוצר באמצעות חומר איטום. אך יש מקרים שבהם הגודל או המיקום של החור יצריכו קצת יותר מאמץ תיקון. כלי תקשורת מקצועיים שמפרסמים טיפים לתחזוקה של אופניים וחלקיהם, ממליצים לבדוק את הגלגלים והצמיגים של האופניים בתדירות מסוימת, כי תקלות ותקרים קטנים אינם מורגשים ואינם נראים לעין לעיתים קרובות.

מה צריך בשביל לתקן קרע או תקר בצמיג טיובלס?

כלי תיקון ספציפי שעוזר לסתום את התקר הוא פקקים לצמיגים, שלמעשה סותמים את האזור המחורר, ומשאבה (פומפה). פקקים לתיקון תקרים הם בדרך כלל שיטה מהירה ואפקטיבית לטיפול בתקלה. היתרון המרכזי הוא שלא צריך לפרק את הגלגל מהאופניים. אפשר פשוט לסתום את אזור התקר ולנפח את הצמיג מחדש. בשוק אביזרי התיקון לאופניים יש מגוון רחב של ערכות איכותיות, רובן עובדות באופן דומה.

אחרי שאיתרתם את התקר, נקו את האזור מלכלוך וממה שגרם לו (לדוגמה, מסמר שגרם לתקר). הוציאו אותם בעדינות בעזרת פלאייר וסגרו את החור. לפני שסוגרים אותו, יש ליצור חור קטן באמצעות הכלי שמגיע בערכה (הכנה לפלאג הסותם). יש להכניס את המחט בעדינות בשביל לא לפגוע באיכות העיטור של הגלגל, ולסובב ליצירת החור.

במקרים של פגיעות קשות יותר, ייתכן שתצטרכו לסגור את מקום התקר. הדבקת הפאץ' דומה לתיקון של צינור פנימי של צמיג רגיל. גם כאן יש קודם כל לנקות את אזור הפגיעה. לאחר מכן מוסיפים חומר גיפור לאזור שבו ימוקם הפאץ'.

יש שיטות רבות לתיקון תקרים בצמיגים, אך חלקם עלולים להיות חמורים מספיק בשביל להחליט לוותר על הצמיג ולהחליף אותו בחדש. צריך לדעת איך לקבוע שהצמיג כבר לא בר תיקון. ברוב המקרים זה קורה כשרואים שהכנסת צינור פנימי (inner tube) לא תפתור את הבעיה.

בשביל לרכוב על האופניים באופן בטוח, יש גורמים טכניים רבים שכדאי להתחשב בהם, ותקינות של הצמיגים והגלגלים היא רק חלק מהתמונה הגדולה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן