הכנה של אופניים לעונת המרוצים
תחום מרוצי הכביש נחשב לאחד הליברליים מבחינת החוקים לבחירת אופניים. האחריות על הבחירה וההתאמה של האופניים לכבישים ולמסלולי הבוץ כולה של המשתתף. כל עוד האופניים מוכנים ובטוחים, אתם מוזמנים להצטרף לתחרות. הרף הטכני הנמוך הפך את מרוצי הכביש והשטח לענף פופולרי מאוד. רוכבים שמתייחסים לחוויית הרכיבה שלהם בשטח ברצינות, ישמחו לגלות כמה טיפים פשוטים לשיפור האופניים ולהגעה לרמה חדשה.
הטיפ הראשון הוא לבחור את הצמיגים הנכונים. בעולם השטח, צמיגים טובים מנצחים תחרויות. צמיג מהיר וחלק לא יהיה שימושי בבוץ הדביק של השטח. בחירה בצמיגים מתאימים, מעקב אחרי המצב הטכני שלהם ובדיקה של הממדים הסטנדרטיים כגון רמת האוויר בצמיגים, עשויים לייצר הבדל רב בין המשתמש לרוכבים אחרים. איכות הצמיגים חשובה הרבה יותר מכל שדרוג ושיפור אחר.
עדיין, צריך לזכור שלא משנה כמה טובים היו ההתכוננות למרוץ וחיזוק הצמיגים, תקרים ותקלות הם חלק בלתי נפרד מהרכיבה בשטח, בוודאי כשהרכיבה תחרותית והרוכב מנסה להוציא את המרב מכלי הרכיבה שלו. כדאי לקחת תיק או מטען צד עם כלי תיקון הכרחיים. התיק יכיל ערכת תיקון עם חסמים לצמיגים ללא צינורות ומשאבה.
טיפ נוסף הוא להתקין על האופניים מוטות היגוי ספורטיביים (aero bars). לאחרונה מוטות היגוי כאלו נעשו אביזר פופולרי ואופטימלי לרכיבות ארוכות בכבישים ובשטח. המבנה האווירודינמי שלהם עוזר לשלוט על התנהגות האופניים בכביש, במיוחד כשהתחרות מתקיימת בתנאים של רוחות חזקות. יש תחרויות שאוסרות את השימוש במוטות היגוי ספורטיביים. האביזר נחשב מסוכן מבחינת בטיחות רכיבה. במקרה של בעיה שקשורה להתקנה של מוטות ספורטיביים הפוכים ושימוש בהם, מומלץ לעבור למוטות סטנדרטיים אך צרים יותר, באורך שבין 40 ל-46 ס"מ.
הטיפ האחרון: לדאוג למצב הטכני של האופניים. הכי חשוב, לנקות את השרשרת. מערכת הינע נקייה תעבוד חלק ושקט יותר, וכך אפשר לחסוך זמן ולהרוויח מהירות. כשמנקים חלקים טכניים חיוניים של האופניים, תמיד אפשר לשים לב ללכלוך ולחלקים זרים מהכביש שהצטברו, ולנקות אותם.