פטנט לכוונון מושב אלקטרוני
חברת אולינס (Ohlins) השוודית, שמתמקדת בייצור ותכנון של מערכות מתלה לכלי רכב דו-גלגליים, פרסמה פטנט חדש שבו היא מפרטת כוונה ליצור ולפתח מערכת אלקטרונית לשליטת דמפינג ולהגדרה אוטומטית לגובה של עמוד הישיבה של האופניים. הטכנולוגיה החדשנית מתוכננת בעיקר לאופני הרים.
חברות נוספות כגון רוקשוקס (RockShox), פוקס (Fox) וסאנטור (SR Suntour) עבדו על מערכות אלקטרוניות דומות בשנים האחרונות. המערכות לא תמיד הצליחו, אך עדיין אפשר לראות התקדמות טכנולוגית ממשית. לדוגמה, טום פידקוק (Tom Pidcock) זכה באליפות העולם לאופני הרים כשהוא רוכב על דגם פינארלו דוגמה (Pinarello Dogma) המצויד במערכת שליטה חשמלית של סאנטור. נזכיר גם את הניצחון של נינו שורטר (Nino Schurter) שזכה באליפות העולם כשהאופניים שלו מצוידים במערכת הכוונון האלקטרונית של רוקשוקס (RockShox Flight Attendant). נראה שזה רק עניין של זמן עד שאולינס תיכנס לתחום עם פיתוח משלה.
מערכת הכוונון האלקטרונית העתידית של אולינס מבוססת על חיישנים, או בהגדרה החדשה והאופנתית - "יחידת מדידה אינרציאלית". החיישנים אחראים על מצבי הרכיבה של האופניים ומורכבים מכמה מערכות וכלים: מדי מהירות ותאוצה (אקסלרומטרים), גירוסקופ ומגנטומטרים. בעיקרון, הפטנט החדש של אולינס מציג מערכת עתידית שאמורה לקדם את הטכנולוגיה האלקטרונית הקיימת לעומת מערכות קיימות של חברות ויצרנים מתחרים.
מצד שני, לפי התיאור של הפטנט המערכת מגיבה לאט יותר ממערכות דמפינג אלקטרוניות של חברות אחרות. הדבר נעשה כדי לייצר צריכה מופחתת של סוללת האופניים. ככל שמערכת הדמפינג והכוונון האלקטרוני קומפקטית יותר, כך היא זקוקה לסוללה קטנה יותר. בזכות המבנה החסכוני מבחינת משקל, האופניים יהיו קלים ונוחים יותר.