מנוע חשמלי מיצרן רחפנים
DJI, מותג לייצור ופיתוח של רחפנים, יוצא בהצהרה מקורית ולא צפויה. הוא משיק מנוע חשמלי לאופני הרים. DJI החליט להצטרף לשוק האביזרים והמערכות לאופניים עם מנוע חדש בשם אבינוקס (Avinox). מדובר במערכת הנעה קלה יחסית (2.25 קילוגרמים בלבד) בעלת פי שניים יותר מומנט ממנועים של חברות ויצרנים מתחרים.
המנוע החשמלי החדש מגיע עם אפליקציה שמאפשרת לנהל את ההגדרות ממכשירים סלולריים ושתי אופציות לסוללות קלות. המנוע הוצג כחלק מאופניים אמפלו PL (Amflow PL), אך צפוי שיהיה זמין כרכיב נפרד שמותאם להתקנה על כל מיני סוגי אופניים.
מה DJI מציע בתחום האופניים? הנתון הסטטיסטי הראשי של המנוע החדש הוא מומנט בהספק מרשים מאוד - 105 ניוטון מטרים, הרבה יותר ממנועים חשמלים אחרים. לדוגמה, המנוע החשמלי הסטנדרטי של ספיישלייזד (Specialized SL 1.2) מוציא רק 50 ניוטון מטרים. DJI אבינוקס גובר גם על מנועים ומערכות גדולות יותר: שימנו EP8 (Shimano EP8) או בוש ליין (Bosch Line CX) - שניהם מוציאים 85 ניוטון מטרים לכל היותר. ברור שנתוני מומנט הם מספרים יחסיים, ורמת השימושיות של מערכות כאלו בכבישים ובמסלולי רכיבה תלויה ביכולת המערכת לעבד ולספק את העוצמה החשמלית, אך עדיין אלו מספרים מרשימים מאוד.
למנוע אבינוקס חמישה מצבי סיוע לרוכב, את כולם אפשר להגדיר דרך האפליקציה. אפשר לבחור בין מצב רכיבה סטנדרטי אקו (Eco) למצבים שטח וטורבו. יש גם מצב בוסט (Boost) שנותן דחיפה של עוצמה ומומנט מרבי ל-30 שניות.
המנוע מגיע עם שתי סוללות ליתיום-יון. ל"סוללת הדגל" נפח של 800 ואט-שעות ונשקלה 3.7 קילוגרמים. הסוללה הנוספת קלה יותר, 2.8 קילו, ומספקת 600 ואט-שעות.