קסדה חדשה מבית קאסק
חברת אביזרי מגן לרוכבים, קאסק (Kask), השיקה קסדה חדשה שמכוונת בעיקר לרוכבים מקצועיים. הקסדה החדשה, בשם נירוונה (Nirvana), תהיה חלק מהאבזור הרשמי של קבוצת המרוצים איניאוס גרניידרס (Ineos Grenadiers). החברה מבטיחה ביצועים אווירודינמיים מתקדמים שעתידים "לשנות את חוקי המשחק" בתחום.
הקסדה החדשה מספקת ונטילציה מעולה והגנה על הראש ברמה שהרוכבים טרם הכירו. לקסדה מבנה המבוסס על אביזר ההגנה הקל של קאסק, אוטופיה (Utopia Y). מגני האוזניים בצד יוצרו בהשראת דגם אחר של קאסק, במבינו (Bambino).
קאסק משווקת את קסדת נירוונה בעיקר לרוכבי כביש ומסלול. אפשר לרכוש אותה כבר עכשיו מהאתר הרשמי של היצרן תמורת 400 דולרים. הקסדה זמינה בכמה מידות וצבעים. היצרן טוען, כי קסדת נירוונה ב-19% מאווררת יותר מדגמים מקבילים בשוק האבזרים. מבנה אווירודינמי של הקסדה חושב ותוכנן בשילוב מערכות ממוחשבות ותוכנות מדויקות, בין היתר, חישובי דינמה גמישה ממוחשבת (CFD).
מבחנים הציגו, כי בתנאים שבהם מהירות הרוח הייתה 45 קמ"ש וזוויות הרוח השתנו בין 0 ל-20 מעלות יחסית למיקום הרוכב במרחב, הקסדה החדשה ייצרה פחות מקדם גרירה מדגם אוטופיה. הגרסה האירופית של הקסדה החדשה שוקלת 270 גרם, והגרסה שתימכר בארצות הברית ובאוסטרליה קצת יותר כבדה - 290 גרם. ההפרש נובע מתקני בטיחות שנקבעו בצפון אמריקה ואוקיאניה.
לקסדת קאסק נירוונה מנגנון סגירה מקורי מפיתוח החברה, אוקטופיט (Octofit+). מנגנון הסגירה הדו-שלבי אמור לשפר את ההתאמה של הקסדה לכל ראש ולייצר נוחות בחבישה. לקסדה כיס למשקפי שמש בחלק הקדמי.
האביזר מיוצר כמובן לפי כל התקנים והדרישות הבטיחותיות העדכניות. קאסק מציעה מערכת הגנה מפגיעות שיוצרה לפי טכנולוגיה מקורית של המותג האיטלקי - WG11. השיטה עובדת באופן דומה לשכבת ספיגה המקובלת בתחום, MIPS. בשלב זה החברה ממתינה לאישור רשמי מהאוניברסיטה הטכנולוגית של וירג'יניה (Virginia Tech) - גוף שקובע את רמת הבטיחות של אביזרים לאופניים ולרוכבים.