סטנדרטים חדשים לקורקינטים
קורקינטים חשמליים וכלי רכב חשמליים קומפקטיים נוספים עזרו לאנשים רבים בעולם לשנות את החיים. הנסיעה בעיר מנקודה א' לנקודה ב' מעולם לא הייתה פשוטה ונגישה כל כך. כל מה שצריך הוא להטעין את הקורקינט הקטן או להשכיר אותו דרך אפליקציה, ולצאת לדרך. קורקינטים חוסכים זמני המתנה בתחנות אוטובוסים והתעסקות עם נהגי מוניות או אפליקציות הסעות כגון אובר (Uber).
עם כל הנוחות והזמינות של קורקינטים בתנאים אורבניים, לגבי תחבורה עירונית, צריך למצוא איזון בין נוחות לבטיחות. עד כה, החוקים והרגולציות סביב השימוש בקורקינטים חשמליים היו לא יציבים ומבלבלים במקרה הטוב. זה הרגע שבו מועצת בטיחות התחבורה האירופית (ETSC) נכנסת לתמונה ומנסה לשנות את המצב הקיים. הגוף דורש לפתח ולנסח רשימת דרישות וחוקים לכל הקורקינטים החשמליים שיימכרו באיחוד האירופי.
רוכבים רבים בוודאי יופתעו מהגעת השינוי בחוקים רק עכשיו. עם זאת המהלך נראה הגיוני על רקע סגירות ואיסורי הפעלה של פלטפורמות רבות לשיתוף קורקינטים דווקא ממקום של אי התאמה לחוקי הבטיחות.
אילו דרישות טכניות חדשות ייכנסו לתוקף? כל הקורקינטים החשמליים יצוידו ברכיב אלקטרוני שיגביל את המהירות ל-20 קמ"ש. פרמטרים מינימליים לבלימה ונתוני האצה מרביים יוגדרו מחדש. בכל אופן, לקטנועים חשמליים מפלצתיים שמסוגלים להפיק עד 100 קמ"ש במסלולי רכיבה עירוניים, לא יהיה יותר מקום.
מלבד הגדרות טכניות חדשות, ה-ETSC מציעה לקבוע חוקים חדשים לרוכבים. קודם כל, המועצה מציעה לקבוע גיל רכיבה מינימלי ל-16 שנים. כמובן שהרוכבים יידרשו לחבוש קסדה בכל רכיבה על הקורקינט. יחול איסור מוחלט לרכוב בהשפעת אלכוהול או סמים.
הנתונים הסטטיסטיים מחזקים את הצורך בחידוש החוקים. ETSC מדגישה כי בשנת 2022 דווח על 119 תאונות קטלניות שבהן היו מעורבים רוכבי קורקינטים או כלי רכיבה ממונעים קומפקטיים אחרים.