מגה ולו
ניוזלטר מגה ולו
מגה ולו גיליון 145
לעמוד קודם

אופני טרנזישן ספר קרבון

04/02/2025
זמן קריאה: 1 דק'

הדגם הראשון של אופני טרנזישן ספר (Transition Spur) הגדיר רף חדש בתחום אופני ההרים אחרי השקתו בשנת 2020. כעת החברה משיקה גרסה חדשה על שלדת פחמן. נראה שבטרנזישן בחרו לפעול לפי האמירה הפופולרית "אל תנסה לתקן את זה אם זה לא שבור". במהלך חכם למדי, החברה השאירה את כל האלמנטים הטכניים שהגדירו את האופניים המקוריים כפי שהם. גאומטריית האופניים ומבנה המתלים נשארו בדיוק כמו שהם היו. ההבדל הטכני הבולט ביותר הוא תוספת של מעתק מתלה אוניברסלי (UDH) של חברת SRAM.

כאמור, ברמה הטכנית האופניים החדשים מזכירים את הדגם הראשון. שלדת הפחמן נשארה זהה לדגם המקורי. לאופניים מהלך מתלה של 120 מ"מ. המשולש האחורי של השלדה יוצר כחלק אחיד, והדבר חוסך במשקל האופניים - כך היצרן טוען.

המספרים הגיאומטריים של האופניים נשארו ללא שינוי, והדגם נשאר נאמן למידות ולאבזור המודרני. הדגם של שנת 2025 אינו זקוק לשינויים ולשדרוגים דרסטיים, והדבר מלמד עד כמה הדגם הראשון של טרנזישן ספר היה מתקדם ופורץ דרך ברמה הטכנית כשהושק לפני חמש שנים. זווית הראש של שלדת האופניים היא 66 מעלות. זווית האוכף 79.5 מעלות במידה L.

למתלי האופניים רכיבים מבית פוקס (Fox). החברה אחראית גם על המזלג הקדמי ועל בלם הזעזועים שמותקנים באופני ספר. מערכת ההינע והבלמים מגיעים מבית SRAM. לאופניים גלגלי DT עם צמיגי מקסיס (Maxxis Dissector). במידת שלדה L, האופניים שוקלים קצת יותר מ-12 קילוגרמים (אבזור מלא ללא פדלים).

אופני טרנזישן ספר נחשבים לדגם המרכזי של הקטגוריה downcountry, אחת הקטגוריות הספציפיות בעולם אופני ההרים. הם משלבים מהירות ויכולת טכנית באותה מידה. האבזור מתאים היטב למשימות רכיבה עיקריות. האופניים קלים מאוד לתמרון ולהיגוי בירידות חדות של מסלולים הרריים. נראה שרק המחיר הגבוה יחסית עשוי להבריח כמה קונים פוטנציאליים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
סרטונים
Transition Spur - Tech Video
This is Spur Country
כותרת
תוכן