מגה ולו
ניוזלטר מגה ולו
מגה ולו גיליון 148
לעמוד קודם

קסדות לרוכבי מסלולים במרוצי כביש

20/03/2025
זמן קריאה: 1 דק'

בשנים האחרונות, ציוד ייחודי לתחרויות בתחום אופני מסלול נכנס לתחום ומשפיע על יצרנים ורוכבים כאחד. כידוע, לקסדות שמותאמות לרכיבות מסלול מהירות תכונות אווירודינמיות מתקדמות. לאחרונה, רוכבים רבים נוטים לרכוב עם קסדות חדשות שייצרו חברות פופולריות בהשראת מרוצי מסלול. קאסק נירוונה (Kask Nirvana) ו-POC פרוסן אייר (POC Procen Air) הן קסדות פופולריות לרכיבות כביש עם נגיעות טכניות וצורה שמזכירה קסדות מסלול.

קסדות מסלול מיוצרות עם מחשבה רבה על ביצועים אווירודינמיים. פתחי אוורור ומשקל הקסדה נדחקו לשוליים מבחינת המבנה הטכני. בזכות המבנה המחושב שלהן, קסדות מסלול נחשבות להרבה יותר אפקטיביות בהשוואה לקסדות כביש ("קסדות אירו" סטנדרטיות). לפי בדיקות ומבחנים טכניים שעשו רוכבים מקצועיים ומעבדות עם מנהרות אווירודינמיות, לקסדות מסלול יתרון פיזי של 10-5 ואט על קסדת כביש רגילה.

אחד הטרנדים החמים בתחום אביזרי הרכיבה המקצועיים הוא קסדות רכיבה היברידיות שמשלבות תכונות טכניות ופיזיות של קסדות כביש וקסדות מסלול. כבר הזכרנו את אחת הדוגמאות הבולטות בנושא, קסדת POC פרוסן אייר. ברמה הטכנית, פרוסן אייר היא גרסה מתונה ופחות אגרסיבית של קסדת המסלול פרוסן. לפי היצרן, הקסדה מספקת שיפור אנרגטי של עד 18 ואט, תלוי במהירות של הרוכב. ככל שהרוכב נע במהירות גבוהה יותר, כך הקסדה מייצרת יותר אנרגיה סביבתית.

איחוד הרוכבים העולמי (UCI), שידוע בחוקים ובכללים הנוקשים שלו בכל מה שקשור לאבזור רוכבים בתחרויות מקצועיות, מתייחס לשילוב של קסדות מסלול בסוגים אחרים של רכיבה תחרותית באופן ליברלי למדי. לפי התקנים הקיימים, אלמנטים בסיסיים של אבזור הרוכב צריכים להתאים לסטנדרט בטיחות אחיד. אין לשנות את הצורה או העיצוב של הקסדה. עם זאת ממדי הקסדה אמורים להיות בגבולות של 450 על 300 על 210 מ"מ.

ההגדרה המשוחררת למידת הקסדה פותחת ליצרנים אפשרויות חדשות. היא מאפשרת לרוכבים לחבוש קסדות מסלול גם אם לא יוצרו או הוכנו לרכיבות כביש באופן ספציפי.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן