לזיפ גלגלים עם חיישנים
חברת זיפ (Zipp) השיקה שני סטים חדשים של גלגלים עם חיישנים משולבים לניטור לחץ אוויר בזמן אמת, שמעבירים מידע ישירות לרוכב באמצעות חיבור בלוטות' אלחוטי למכשירים חכמים. הטכנולוגיה החדשנית משולבת בדגמי הגלגלים 353 NSW ו־303 SW, שניהם בגרסת טיובלס עם בלמי דיסק. זיפ הציעה בעבר את חיישן TyreWiz, שהוא מכשיר קטן שמורכב על שסתום הגלגל ומשדר נתוני לחץ למחשב הרכיבה ולאפליקציה החיצונית, לניטור פעילות של מערכת מרכזית של SRAM. כעת, כחלק ממערך המוצרים של SRAM, הטכנולוגיה משולבת בתוך גוף הגלגל עצמו.
לדברי דייוויד מורס (David Moors), מנהל מחלקת פיתוח לצמיגי כביש בזיפ, זו מערכת ניטור לחץ משולבת שמספקת מידע מיידי על מצב הצמיגים ומתחברת למערכת האקולוגית של SRAM כמו כל רכיב אחר. דרך החיבור אפשר להגדיר טווחי לחץ מועדפים, לקבל התראות במחשב הרכיבה, בטלפון או ישירות מהחיישן עצמו, ולצפות בלחץ הגלגלים הקדמי והאחורי בנפרד, בפורמטים שונים ולפי יחידות מידה לבחירה.
החיישן פועל בטכנולוגיית "Shake to Wake" ("תנער בשביל להעיר"), כלומר הוא "מתעורר" כאשר מניעים את האופניים. נורת לד קטנה מהבהבת בירוק אם הלחץ תקין, ובאדום אם צריך לנפח. כך אפשר להמשיך לנפח עד שהאור נעשה ירוק בלי להסתכל על מד הלחץ.
יתרון נוסף של המערכת הוא אבחון תקלות: אם אתם חוששים שיש תקר או נזילת אוויר איטית, תוכלו לבדוק את הלחץ במדויק ולזהות ירידה בזמן אמת. החיישן מופעל באמצעות סוללת כפתור מסוג CR2032 שקל למצוא ולהחליף, והוא ממוקם בכיס ייעודי בתוך החישוק בלי להשפיע על איזון הגלגל. משקלו 15 גרם, ואפשר להחליפו במקרה של נזק. הגלגלים מגיעים מוכנים להתקנת החיישן.
דגם 353 NSW נחשב לגלגל המתקדם ביותר של זיפ, עם פרופיל משתנה בעומק של 35 עד 40 מ"מ, מבנה עם חריצים שמייעלים את היציבות ונתונים אווירודינמיים. הרוחב הפנימי של החישוק הוא 25 מ"מ, והוא מתאים לצמיגים ברוחב 30 מ"מ בלבד. מבנה הקרבון שופר ומספק עמידות גבוהה יותר ב־16% מהדגם הקודם.
הגלגלים כוללים את נאבת ZR1 SL החדשה, עם מסבים קרמיים עמידים לקורוזיה שפותחו לפי תקני נירוסטה רפואית. לדברי מורס, המסבים עברו מבחן עמידות לריסוס מלח על הכבישים במשך 96 שעות, לעומת 24 שעות אצל המתחרים. הם משלבים חופש סיבוב מרבי עם עמידות לאורך זמן. משקל הסט כולו 1,310 גרם. הוא לא מאושר לרכיבת גראבל.
מחירים: 2,100 דולרים לגלגל קדמי, 2,650 דולרים לאחורי.
הדגם השני, 303 SW, מיועד לרכיבת כביש, לגראבל ולרכיבת קרוס. הוא כולל חישוק בעומק 40 מ"מ, ועיצובו מבוסס על דגם 303 XPLR עם פרופיל רחב לנתונים אווירודינמיים טובים יותר והתנגדות גלגול נמוכה. מבנה הקרבון שופר גם כאן ומספק שיפור של 10% בעמידות לפגיעות. כל זאת במשקל של 1,440 גרם.
מחירים: 1,080 דולרים לגלגל קדמי, 1,220 דולרים לגלגל אחורי.
באמצעות החיישן החדש והנאבות המתקדמות זיפ מביאה לשוק רכיבי פרמיום שמספקים לא רק ביצועים גבוהים אלא גם שליטה חסרת תקדים במצב הצמיגים הן ברכיבת כביש אינטנסיבית והן בתנאי שטח משתנים.