מגה ולו
ניוזלטר מגה ולו
מגה ולו גיליון 152
לעמוד קודם

אופני הרים אונו הורן

20/07/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת אונו (Unno) הספרדית, הידועה בעיצובי אופניים ייחודיים ובהנדסה מתקדמת, משיקה גרסה חדשה של אופני ההרים הורן (Horn). לאופניים שלדת קרבון מרהיבה, קווים נקיים ומפרט טכני שמיועד לרוכבים המחפשים שילוב נדיר של קלות, דיוק וטכנולוגיה. עם משקל כולל של 9.6 ק"ג בלבד (כולל מוט אוכף מתכוונן ומערכת נעילת שיכוך), זו אחת הפלטפורמות הקלות והעדכניות ביותר בשוק אופני ההרים.

לאופני הורן מהלך מתלה אחורי של 110 מ"מ, והם מתוכננים לעבודה עם מזלג קדמי של 110 או 120 מ"מ. המעבר מהעיצוב הדו־צירי של הדגם הקודם למערכת מתלה מסוג תושבות גמישות (flexstay) עם ציר יחיד, נועד להפחית משקל, להגביר את הקשיחות ולשפר את תחושת הדיווש. יחס המינוף שתוכנן בקפידה מספק תמיכה מוגברת באזור הסאג ונעשה מתקדם יותר בהמשך המהלך, לטובת בליעת מכשולים קשים - פתרון שמתאים הן למרוצים והן לרכיבה טכנית בשטח.

לשלדת הקרבון החדשה מספר תכונות פרקטיות שהופכות אותה לנוחה לתחזוקה ובטוחה יותר בשטח. ראשית, העברת הכבלים נעשית כולה בתוך השלדה, אך בלי להיכנס דרך כתר ההיגוי - מה שמפשט תהליכי שירות ומפחית בלאי. תושבת BB מושחלת (ולא לחיצה) תורמת לאמינות לאורך זמן ולמניעת רעשים. יש מקום לצמיגים בקוטר של עד 2.6 אינץ', ובולם אחורי מבית פוקס (Fox Float SL) ממוקם בתוך צינור הטופ־טיוב ולפיכך מוסתר כמעט לחלוטין, מלבד לולאת כבל קטנה המשמשת לשליטת הנעילה מהכידון.

לצד עיצוב מתוחכם, לאופני הורן אלמנטים ייחודיים לשמירה על השלדה. מערכת Block-Lock בכידון מונעת סיבוב מלא של הכידון בהתרסקות, וכך מגנה על הרמה מפגיעת מנופים. לשלדה מוצמד מגן בוץ קטן שמונע כניסת לכלוך לאזור המנגנון.

אונו בחרה לשלב בצד הקדמי של האופניים כידון מדגם דיו (Deux) בשילוב אינטגרלי של כידון וסטם מקרבון, ברוחב 760 מ"מ ובאורך סטם של 60 מ"מ. הרכיב קל, קשיח ואסתטי, ומחזק את התחושה האחידה של השלדה כולה.

מבחינת גאומטריה, הדגם ממשיך את מגמת ההתארכות וההשטחה שאפיינה את הדגם הקודם, אך כעת נמצא בקו אחד עם מתחרים מודרניים כגון ספיישלייזד אפיק (Specialized Epic) או קנונדייל סקלפל (Cannondale Scalpel).

זווית ההיגוי היא 66 מעלות, הציר האחורי באורך של 435 מ"מ בשלוש המידות (S1, S2, S3), וטווח הגישה נע בין 420 ל־480 מ"מ. זווית המושב הרשמית היא 73.5 מעלות, אך לפי אורכי הרמה המפורטים, ייתכן שזו זווית מדודה ולא זווית אפקטיבית - החברה טרם הבהירה את הנקודה. בעבור רוכבים גבוהים מאוד, עד גובה של 1.93 מ', המידה הגדולה S3 אמורה להתאים, אך ייתכן שיהיה צורך בהתאמות סטם לנוחות מלאה.

המחיר? בהתאם לאיכות: השלדה מוצעת במחיר של 3,195 € כולל הבולם האחורי, ודגמים שלמים מוצעים בטווח מחירים של 7,095 € עד 12,395 € , בהתאם לרמת האבזור. ההשקעה גדולה, אך מיועדת לרוכבים תחרותיים או לחובבי ביצועים שמחפשים את השילוב האידיאלי של משקל קל, יכולת טיפוס ומהירות בשטח טכני.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן