לשימנו מערכת הילוכים אלחוטית
שימנו (Shimano) השלימה את קו מערכות ההילוכים האלחוטיות לאופני הרים עם השקת ערכת הרכיבים החדשה Deore M6200, שמביאה לראשונה את טכנולוגיית Di2 האלקטרונית לרמות המחיר הנגישות של המותג. מדובר בהוזלה ממשית לעומת סדרות XTR ו־XT, אך מרבית מהטכנולוגיה שומרת על רמת ביצוע גבוהה תוך פשרות קלות בחומרי הגלם.
פחות חוטים, יותר שליטה
במערכת מעביר אחורי, מתג הילוכים וסט בלמים חדשים. מערך הארכובה נותר זהה לדגם היוצא, M6100. המעביר האחורי (דריילר) בנוי בטכנולוגיית Shadow ES החדשה - פרופיל צר ועמיד עם לוחית מגן מובנית המיועדת להתמודד עם פגיעות מסלעים או שורשים בשטח. מערכת התאוששות אוטומטית מאפשרת למעביר לזוז בחופשיות בעת פגיעה ולחזור עצמאית למקומו. הוא כולל גם קלאץ' מובנה (ללא מתג כיבוי) המספק מתח שרשרת גבוה יותר.
מעביר רגיל ומעביר לאופניים חשמליים
המעביר זמין בגרסה רגילה ובגרסה לאופניים חשמליים, שם הוא מקבל חשמל מהסוללה הראשית. לשתי הגרסאות כלוב ארוך שמתאים לקסטות של 51-10 שיניים, ויש גם גרסת 11 הילוכים לאופני הרים חשמליים. הגרסה החשמלית תומכת גם ב־Free Shift (העברת הילוך ללא דיווש) וב־Auto Shift (הילוך אוטומטי מבוסס חיישנים), טכנולוגיות שהיו זמינות עד כה רק בדגמים יקרים יותר.
מתג הילוכים אלחוטי מוכר ומדויק
מתג ההילוכים שומר על תחושת הלחיצה המוכרת של מערכות מכניות, עם כפתורים ניתנים להתאמה אישית ותמיכה במצבי העברת הילוכים מרובים. הוא זמין בשתי גרסאות הרכבה - I-SPEC EV (לבלמים תואמים) או עם חיבור קלאמפ סטנדרטי. יש גם כפתור שלישי מתוכנת מראש, עם רמיזות לתמיכה עתידית במחשבי רכיבה מבית גרמין (Garmin) ואחרים.
למערכת Deore המכנית יש עתיד?
אחת השאלות שנשארת ללא תשובה בשלב זה היא העתיד של מערכת ההילוכים המכנית. לא ברור אם נראה גרסה מכנית חדשה של M6200 או שזאת תחילת הסוף של סוגי Deore הישנים. לפי תגובת שימנו: "מערכות הילוכים מכניות ממשיכות להיות חלק חשוב מהיצע המוצרים, אך איננו מגיבים על מוצרים בתהליכי פיתוח."
אם כן המערכת האלקטרונית M6200 היא בשורה מרעננת לרוכבים שמעוניינים בהעברת הילוכים אלחוטית ומדויקת במחיר נגיש. המארז מוכיח שוב כי הטכנולוגיה המתקדמת כבר לא שמורה רק לרמות הגבוהות.