דור חדש לסרבלו אספרו
הדור החדש של אופני סרבלו אספרו (Cervelo Aspero 5) לשנת 2025 הוא לא עוד עדכון שגרתי אלא מהפכה של ממש. הדגם החדש מאמץ עיצוב אווירודינמי קיצוני, מצטרף למשפחת דגמי המרוץ של סרבלו ומוגדר כאופני גראבל מהירים עם נגיעות אולטרה־מודרניות. זה הדגם שעליו רוכבת עליו אלופת העולם במרוצי גראבל, מריאן ווס (Marian Voss).
עיצוב תחרותי עם דיוק אווירודינמי
אופני אספרו עוצבו מחדש מהיסוד: שלדת הפחמן מיוצרת עם קווים חדים, שילוב מלא של מערכת הכידון והסטם (עם אפשרות התאמה מלאה) ומבנה מוט שלדה תחתון עם תיבת אחסון - אלמנט טכני ש"הושאל" מדגמי הטריאתלון של החברה. מוט האוכף קיבל פרופיל אווירודינמי חדש עם קימור סביב הגלגל האחורי.
הדגם מוצע בשלוש גרסאות: Red XPLR AXS עם מערכת מרכזית מלאה מבית SRAM, גרסת Force XPLR AXS עם רכיבים טכניים מאותה החברה ואופציה לרכישת שלדה בנפרד. כל הגרסאות זמינות עם גלגלי רזרב אירו (Reserve Aero).
לשלדת האופניים שתי תצורות גיאומטריות. הראשונה היא גיאומטריה מאוזנת (Balanced Geometry) עם צמיגים זהים בגודל 42 מ"מ מלפנים ומאחור, שעוזרים לאזן בין תכונות ספורטיביות לנוחות רכיבה. אופציה גיאומטרית נוספת היא שילוב (Mixed Geometry): צמיג אחורי גדול יותר מהקדמי. זה מייצר תנוחת רכיבה אגרסיבית ומהירה יותר.
פשטות, משקל ופרקטיות
בדגם אספרו 5 נשמר הקו המינימליסטי: אין מגני בוץ או מטעני צד. שתי תושבות בקבוק ותיבת אחסון בצינור התחתון - זה כל מה שהאופניים מספקים לרוכב בשטח. השלדה שוקלת 1,023 גרם כולל תא האחסון, והמזלג, הסטם והכידון החדשים קלים יותר מהדור הקודם.
התאמה לצמיגים מודרניים
המרווח לצמיגים גדל ל־45 מ"מ - שיפור לעומת הדור הקודם, שבו היה המרווח 42 מ"מ. עם זאת מגמת השוק כיום מלמדת על צמיגים רחבים יותר (50 מ"מ ואף צמיגי מרתון של אופני הרים בתחרויות כמו אנבאונד), לכן הדגם עשוי להיות מוגבל בטווח השדרוגים.
סרבלו אספרו 5 הם אופני גראבל שאינם מתפשרים. הם מהירים, קלים, אגרסיביים ומעוצבים ברמה של אופני כביש תחרותיים.