דור חדש לפעמון נוג פרימה
חברת נוג (Knog) האוסטרלית, אחד השמות המובילים בעולם האביזרים לאופניים, משיקה את פעמון פרימה (Knog Prima) בגרסה חדשה ומשודרגת. החברה מכנה את האביזר "קלסיקה מהונדסת מחדש". הוא תוצר של פיתוח שנמשך יותר משנתיים והסתמך על אלפי חוות דעת של משתמשים.
צליל מדויק וחזק יותר
אחד השינויים המרכזיים בפרימה הוא מנגנון הפטיש החדש, שתוכנן מאפס. לפטיש מבנה דו־שכבתי: שילוב של מתכת קשיחה מבפנים וציפוי חיצוני גמיש. המבנה מאפשר אגירת אנרגיה בזמן המשיכה, לפיכך ברגע שהפטיש משתחרר, הוא מכה בעוצמה רבה יותר באנולה (המשטח המצלצל). כך מתקבל צלצול חד, נקי ובעוצמה של יותר מ־85 דציבלים - חזק יותר ב־5-4 דציבלים מהדגם הקודם.
הפטיש גם פותר בעיה מוכרת בדגם המקורי: מתיחת יתר של הקפיץ, שגרמה בלאי מוקדם. בדגם זה הפטיש תוכנן באופן שאי אפשר למתוח אותו מעבר לנקודה הרצויה. הקפיץ גם מוסתר בתוך גוף הפעמון.
עמידות לאורך זמן
במהלך פיתוח הדגם נבחנה עמידותו של הפעמון באמצעות אלפי צלצולים רצופים במעבדה - סימולציה של שימוש 5-4 שנים. "כשהולכים למעבדת הבדיקות שלנו", מספר מנכ"ל החברה, הוגו דוידסון (Hugo Davidson), "שומעים את הפעמון מצלצל שוב ושוב, בלי הפסקה. אנחנו בודקים את השחיקה של הפינים, את עמידות החלקים ואת שמירת הביצועים לאורך זמן."
התקנה פשוטה והתאמה טובה יותר
לפעמון מהדק חדש עם ציר מתקפל, שמקל את ההתקנה ומשפר את היציבות על הכידון. כעת תהליך ההרכבה פשוט ומדויק, והפעמון מתאים למגוון רחב של קטרי כידון. הדגם מוצע בשני גדלים כדי שכל רוכב יוכל למצוא את האביזר המדויק.
עיצוב תעשייתי מוקפד
מעבר לשיפורים המכניים, נוג השקיעה בעיצוב הוויזואלי. חלקו התחתון של הפעמון מעוצב בהשראת פתחי יניקת אוויר של מנועי סילון, עם קימור עדין שיוצר קו צל דינמי על הכידון. התוצאה היא מראה אווירודינמי ויוקרתי יותר, שמשתלב היטב עם עיצוב האופניים המודרני. לדברי דוידסון, "המטרה שלנו הייתה לשפר את המוצר מכל בחינה אפשרית - מראה, חומרים, אריזה וחוויית שימוש. זה אולי נראה כמו פעמון פשוט, אבל היה מאתגר מאוד להוציא אותו מושלם."
פעמון נוג פרימה צפוי לצאת לשוק העולמי בחודשים הקרובים. הוא יהיה פתרון אלגנטי, עמיד ואפקטיבי, שמשלב עיצוב מוקפד עם פונקציונליות משופרת.