לווילייר גרסת אופניים חדשה
יצרנית האופניים האיטלקית ווילייר (Wilier) חשפה את פילנטה (Filante ID2), דור חדש של אופני המרוץ המקצועיים שנבחנו במנהרת רוח באתר המרוצים סילברסטון בבריטניה, ונמצאו מהירים ב־13.6% מהדגם הקודם. במבחני הרכיבה נמדדה ירידה של 14.15 ואט בגרר במהירות 40 קמ"ש - חיסכון שמתורגם לדקה ו־45 שניות פחות במסלול של 70 ק"מ ברכיבה בעוצמה של 290 ואט.
לדגם שלדת קרבון מתקדמת בשילוב סיבי פחמן. השלדה שוקלת כ־860 גרם בלבד. לשלדה קשיחות מוגברת ב־7.5% באזור הציר המרכזי. המשקל הכולל של האופניים, עם מערכת מרכזית שימנו דורה אייס (Shimano Dura-Ace), הוא 7.1 ק"ג בלבד. לפי החברה, הדגם החדש מהיר בממוצע ב־2.4% מאופני מרוץ מקצועיים אחרים ברמת וורלד־טור.
היתרון האווירודינמי הושג בעיקר בזכות עיצוב צינור הרמה התחתון החדש ומערכת משולבת של בקבוקי שתייה ומחזיקים ייעודיים, שפותחו עם חברת אליט (Elite). לפי ווילייר, השילוב בין הצורה הייעודית של הצינור לבין הבקבוקים האווירודינמיים מפחית את הגרר ביותר משני שלישים לעומת בקבוקים רגילים. המערכת תואמת גם לבקבוקים עגולים סטנדרטיים, עם קיבולת כוללת של 1,100 מ"ל.
יתרונות אווירודינמיים
הכידון החדש, F-Bar ID2, מיוצר במבנה מתרחב בזווית של 3 מעלות, שילוב מלא של הסטם והעברת כבלים פנימית מלאה, בדומה לדגם ורטיקל (Verticale) של ווילייר. קוטר הכידון וזוויותיו מוצעים במבחר רחב להתאמה אישית, והחיבורים מוסתרים להגנה מלכלוך ופגיעה אווירודינמית.
לאופני פילנטה מוט אוכף אווירודינמי מדגם סופרסוניקה (Supersonica SLR) עם שיכוך ויברציות מובנה. סוללת מערכת ההילוכים האלקטרונית ממוקמת באזור הציר המרכזי, לשיפור יציבות במהירויות גבוהות ולהנמכת מרכז הכובד.
בחלק הקדמי מזלג חדש עם להבים בעלי פרופיל אווירודינמי ואלמנט חיפוי סביב הקאליפר, ולאזור האחורי נוספו מרווח לצמיגים עד רוחב של 34 מ"מ ותושבת אוניברסלית (UDH) למעביר האחורי, כולל אופציה להסרת מיתקן המעביר הקדמי לשימוש במערכת עם 13 הילוכים.
האופניים זמינים בשש מידות שלדה, בחמישה צבעים ובאופציות התאמה, עם מערכות הילוכים של שימנו, SRAM או קמפניילו (Campagnolo) וגלגלי מיש (Miche) בקוטר 50 מ"מ. מחיר האופניים נע בין 9,700 ל־13,000 יורו, בהתאם לגרסה ולאביזרים שנבחרו.





