מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

Rithum: מנהלי מסחר אינם מוכנים לקשיים

19/10/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

Rithum, ספקית פתרונות מסחר גלובלית מובילה, השיקה את מדד מוכנות המסחר לשנת 2026 בוועידת Rithum LIVE הראשונה בעיר ניו יורק. הדו"ח, המבוסס על סקר של 200 מנהלים בתחום הקמעונאות והמותגים בארה"ב ובבריטניה, חושף את קווי השבר שמעצבים את המוכנות לשנת 2026, החל באימוץ בינה מלאכותית והפחתת מכסים וכלה בזרימות עבודה מקוטעות. הוא מדגיש היכן מתמקדים המנהלים על רקע הלחץ הגובר למודרניזציה של הפעילות והיכן הם לוקים בחסר מבחינת יעילות, מהירות ותחרותיות.

"מנהלי הסחר יודעים שהזעזועים של השנה אינם מאיטים, וגורמים רבים כגון מכסים ואינפלציה נותרים מחוץ לשליטתם", אמרה סוזין וולד ((Suzin Wold, סמנכ"לית השיווק ב־Rithum. "הדבר היחיד שבו יש להם שליטה הוא המהירות והיעילות של ההסתגלות שלהם. הדו"ח שלנו מציע מפת דרכים שתעזור למנהלי קמעונאות ומותגים לעשות זאת."

בהתבסס על תשובות הסקר, הדו"ח חודר לעומק בחמשת האתגרים הקריטיים שעומדים בפני מנהלי מסחר לשנת 2026:

  • מחסומים חיצוניים ופנימיים: כמעט 75% ממנהלי המסחר מודים כי החלטות מתקבלות לעיתים קרובות על סמך נתונים מיושנים, שאינם עקביים או שלמים, מה שיוצר נקודות עיוורות מסוכנות. מנהלים עשויים להרגיש בטוחים בלוחות המחוונים שלהם, אך במציאות הם טסים באופן עיוור ברגעים קריטיים.
  • הסתמכות על תהליכים ידניים: כמחצית ממנהלי המסחר עדיין תלויים בגיליונות אלקטרוניים ובזרימות עבודה ידניות. צוואר בקבוק זה מאט את יכולתם להגיב לאותות הנעים במהירות, החל בקפיצות ביקוש ויראליות וכלה בשיבושים פתאומיים בשרשרת האספקה.
  • אימוץ רעוע של בינה מלאכותית: כשלושה מתוך ארבעה מנהלים אומרים שהבינה המלאכותית מתפתחת מהר יותר ממה שהם יכולים לאמץ, מה שיוצר פער ביצוע הולך וגדל. אך בד־בבד רבים ממהרים להשקעות בבינה מלאכותית בלי לתקן בעיות איכות נתונים בסיסיות, תוך הסתכנות בקבלת החלטות גרועות, מהירות ואוטומטיות.
  • לחצים על שולי הרווח: עלויות, מכסים ומורכבות מוצרים מאלצים מנהלים להגיע לפשרות קשות בנוגע לתמחור, למבחר ולמבצעים. 91% ממנהלי הקמעונאות אומרים שהתמחור מושפע במידה רבה ממדיניות ממשלתית, ו־92% מהמותגים מציינים את מורכבות המוצר כמחסום לשליטה בעלויות. הגנה על הרווחיות נעשית חמקמקה יותר ויותר.
  • דליפת הכנסות במסעות הלקוח: יותר מ־90% ממנהלי המסחר שינו את תמהיל השיווק שלהם בשנה האחרונה, אך נותרו סדקים תפעוליים. קמעונאים רואים את הדליפות הגדולות ביותר לפני התשלום - קישורים שבורים, תוכן מוצרים מיושן ופרסומות לא רלוונטיות - ומותגים מפסידים הכנסות לאחר המכירה עקב החזרות יקרות, פערים במילוי הזמנות ושירות לקוחות גרוע.

 

צילום: Rithum

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן