מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות מזון
לעמוד קודם

סקר: 85% מהציבור מעדיפים תוצרת חקלאית מקומית

07/03/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

תוצאות סקר שהתקיים בזמן המלחמה מלמדות, כי החשיבות של החקלאות הישראלית התעצמה בעיני הציבור, ובהתאמה התעצמה גם החשיבות של סימון ארץ המקור.

לדברי אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות, "הנתונים מחדדים את המציאות: אזרחי ישראל רוצים 'סלט ישראלי' מתוצרת מקומית, מעריכים את החקלאות הישראלית. חוק סימון ארץ מקור שנכנס בחודשים האחרונים, מעניק רוח גבית לביטחון המזון על בסיס ייצור מקומי, לחקלאים המקומיים ולחקלאות הישראלית כולה. החוק הוא כלי צרכני ראשון במעלה, המקנה שקיפות מלאה ומספק מידע חיוני לצרכנים הישראלים."

משרד החקלאות העלה קמפיין בחודש דצמבר האחרון, עם כניסתו לתוקף של חוק סימון ארץ המקור על תוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת. במדגם אקראי ומייצג שנעשה בתום הקמפיין בקרב כ-500 גברים ונשים בגילים 25 ומעלה מהמגזר היהודי במדינת ישראל (ללא חרדים) נמצא, כי בעקבות הקמפיין 87% חושבים שסימון ארץ המקור של התוצרת המקומית רלוונטי מאוד בימים אלו; 85% מהנשאלים מעידים על עצמם ככאלו שיעדיפו לרכוש תוצרת חקלאית טרייה מקומית על פני תוצרת מיובאת; 34% יעדיפו תוצרת מקומית אם מחירה יהיה זהה לזה של התוצרת המיובאת, ו-14% יעדיפו תוצרת מקומית גם אם מחירה יהיה גבוה (כל פער) מזה של התוצרת המיובאת.

בחודש יולי האחרון עבר בכנסת התיקון לחוק הגנת הצרכן, ולפיו מחויבים העוסקים במכירה קמעונית לסמן בשילוט בולט וצמוד למחיר את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת. חובת הסימון חלה כבר מסוף חודש דצמבר 2023 על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי (עופות, בשר בקר) ודגים, ומחויבת גם בפלטפורמות המכירה המקוונות מ-24 בפברואר 2024.

עוד לפני כניסתו של החוק לתקוף, סמוך לפרוץ מלחמת חרבות ברזל וכדי לחזק ולעודד צריכה של תוצרת חקלאית ישראלית, פנה מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, בבקשה אישית לכל רשתות השיווק לסמן עצמאית תוצרת חקלאית ישראלית כדי לשקף זאת לצרכנים. חלק מן הרשתות נענו לבקשה והחלו לסמן עוד לפני כניסתו לתוקף של החוק.

על רקע המלחמה התחדדה יותר החשיבות הרבה של החקלאות הישראלית. החקלאות במדינת ישראל מרוכזת בעיקר באזורי הספר, ולמעשה החקלאות הישראלית היא חלק אינטגרלי בשמירה על גבולות ישראל. חשיבות זו באה לידי ביטוי גם בתוצאות הסקר שבוצע. במסגרת זאת נמצא, כי הפרסומת והנושא נמצאו כחשובים ובעלי תרומה רבה לציבור, ו-87% הצביעו שסימון ארץ המקור הוא נושא שמעסיק אותם.

 

לפרטים נוספים

 

קמפיין: בשבילי רק ישראלי

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן