מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות פיננסים
לעמוד קודם

אבגול מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון לשנת 2025

03/06/2025
זמן קריאה: 5 דק'

אבגול, חברה עולמית מובילה בפיתוח, ייצור ושיווק בדים לא-ארוגים (Nonwovens) המשמשים כחומר גלם למוצרי היגיינה הכוללים ולתעשיות אחרות, ביניהן: חקלאות, ריהוט וריפוד, ביגוד חד-פעמי, בדים לשימוש חד-פעמי, תעשיית הבנייה, מוצרי סינון ועוד. החברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2025.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכמו ב-87.3 מיליון דולר, גידול של 1% בהשוואה ל-86.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כמות המכירות ברבעון הראשון לשנת 2025 גדלה בשיעור של כ-4% ביחס לכמות המכירות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס בעיקר לעלייה בכמות הנמכרת, שקוזזה על ידי עדכון מחירי המכירה בהתאם לשינויים במחירי חומרי הגלם, המבוצעת על פי רוב מדי רבעון, או באופן חודשי או דו-חודשי.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכם לסך של כ-11.5 מיליון דולר, עלייה של כ-5.5% בהשוואה לכ-10.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השפעת מרווח מדדי המחירים של חומרי הגלם הייתה חיובית בסך של כ-0.1 מיליון דולר, לעומת השפעה שלילית ברבעון המקביל אשתקד בסך של כ-1.3 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2025 עמד על 13.1%, לעומת 12.6% ברבעון המקביל אשתקד.

בנטרול השפעת מדדי המחירים של חומרי הגלם, הרווח הגולמי המתואם הסתכם לסך של כ-11.4 מיליון דולר, לעומת 12.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. במהלך חודש אפריל ונכון למועד פרסום דוח זה, חלה ירידה במדדי המחירים של חומרי הגלם ובשלב זה החברה צופה כי ההשפעה של ירידה זו על תוצאות הרבעון השני לשנת 2025 תהיה חיובית, אך לא מהותית. בהקשר זה יש לציין, כי החברה חידשה את ההסכמים לשנת 2025 עם חלק מלקוחותיה ועם חלק מספקי חומרי הגלם על מנת לצמצם את החשיפה הנובעת משינויים במדדי המחירים של חומרי הגלם.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון הראשון של 2025 בכ-4.1 מיליון דולר, לעומת 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של כ-40%. שיעור הרווח התפעולי עמד ברבעון הראשון של 2025 על 4.7% לעומת 3.4% ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA של החברה ברבעון הראשון של 2025 הסתכם ב-10.5 מיליון דולר, גידול של כ-5% בהשוואה ל-10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה-Underlying EBITDA ברבעון הראשון של 2025 הסתכם בכ-10.5 מיליון דולר, לעומת 11.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ב- Underlying EBITDAמיוחס בעיקר לתמהיל המוצרים שנמכרו בתקופה ויעילות תפעולית נמוכה יותר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אשר קוזזו באופן חלקי על ידי גידול בכמות המכירות.

הוצאות המימון, נטו ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכמו ב-0.3 מיליון דולר, לעומת 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע ברובו מהכנסות בגין הפרשי שער אשר נוצרו בעיקר כתוצאה מעלייה בשער החליפין של הרובל מול הדולר.

 

 

הוצאות מיסים על ההכנסה ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכמו ב-1.6 מיליון דולר, לעומת 0.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות מיסים על ההכנסה נובע בעיקר מגידול ברווח לפני מיסים על ההכנסה. הוצאות המיסים בתקופה כוללות ניכוי מס במקור מדיבידנד מחברת הבת בסין בסך של כ-0.4 מיליון דולר.

הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכם בכ-2.1 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-0.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת הסתם ברבעון הראשון של 2025 בסך של כ-10.1 מיליון דולר, לעומת 12.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ליום 31 במרץ 2025 לחברה יתרת מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-61 מיליון דולר. כמו כן, לרשות החברה עומדות מסגרות אשראי לא מנוצלות מתאגידים בנקאיים בסך של כ-76.5 מיליון דולר.

במהלך הרבעון הראשון לשנת 2025 השלימה החברה את הקמת הקו החדש באתר החברה בארה"ב ולקראת סוף הרבעון הסתיים שלב ההרצה של הקו והוא הוגדר מוכן להפעלה מסחרית. במהלך החודשים הבאים יבוצעו הסמכות למוצרים שונים שהקו מיועד לייצר ותוך כדי כך מתוכננת עלייה הדרגתית בתפוקות הקו ואיכות ביצועיו התפעוליים.

ביום 4 במרץ 2025 אישרה מחדש חברת הדירוג S&P מעלות את דירוג החברה ilA+Stable. כמו כן, אישרה את דירוג איגרות החוב של החברה - דירוג לזמן ארוך ilA+ ודירוג לזמן קצר -ilA.

מנכ"ל החברה, סיון ידיד-ציון: "אבגול מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2025 עם גידול בהכנסות, ועלייה כמותית בשיעור של כ-4% במכירות ביחס לכמות המכירות ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון הראשון הסתכם לסך של כ- 10.5 מיליון דולר, ולא הושפע מהותית משינויים במחירי חומרי הגלם. הרווח הנקי הסתכם בסך של כ-2.1 מיליון דולר. כמו כן, במהלך הרבעון פעילותה השוטפת של החברה הניבה תזרים מזומנים חזק בסך של כ-10.1 מיליון דולר, בהמשך למגמה משנת 2024.

"ברבעון הראשון השלימה החברה את הקמת קו הייצור החדש בארה"ב (קו 6), ולקראת סוף הרבעון הסתיים שלב ההרצה, כך שהקו מוכן כעת להפעלה מסחרית. בכוונתנו לבצע במהלך החודשים הבאים הסמכות למוצרים שונים שהקו מיועד לייצר, ותוך כדי כך מתוכננת עלייה הדרגתית בתפוקות הקו ואיכות ביצועיו התפעוליים. השלמת ההקמה של הקו התבצעה בהתאם ללוח הזמנים שהגדרנו, ועלויות הפרויקט הסתכמו לסך כולל של כ-90 מיליון דולר - בהתאם לציפיות ההנהלה.

"באשר לסביבה הגיאופוליטית העולמית וחוסר הוודאות סביב מדיניות המכסים של ארה"ב, אציין שכבר לאחר ההודעה על הטלת המכסים, החלה החברה בנקיטת צעדים למזעור נטל המכסים, לרבות הסטת רכש מיובא לרכש מקומי, הפסקה מיידית של כלל הייבוא מסין ופתיחה במו"מ עם לקוחות וספקים. בימים אלה ממשיכה החברה לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות החדשות בנושא, כמו גם אחר ההשפעה הפוטנציאלית שלהן על הפעילות הגלובלית של החברה. בהסתמך על שיעורי המכס הקיימים נכון להיום, החברה צופה כי תצליח למתן את מירב השפעת המכסים על היבוא לארה"ב המסתכם בכ-50 מיליון דולר בשנה".

תוצאות כספיות
USD Mn Q1’25 Q4’24 Q3’24 Q2’24 Q1’24
Revenues, net 87.3 91.2 86.9 85.4 86.5
Gross Profit 11.5 13.7 11.5 12.3 10.9
13.1% 15.0% 13.2% 14.4% 12.6%
EBIT 4.1 6.3 4.6 4.9 2.9
4.7% 6.9% 5.3% 5.7% 3.4%
Net Profit 2.1 (3.0) 0.4 1.8 0.3
2.4% (3.3%) 0.4% 2.0% 0.3%
EBITDA 10.5 12.8 11.1 11.4 10.0
12.0% 14.0% 12.7% 13.3% 11.6%
Underlying EBITDA 10.5 11.4 11.6 11.3 11.3
12.0% 12.5% 13.3% 13.2% 13.1%
Net Debt/EBITDA 3.01 2.99 3.43 3.09 3.11

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן