מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות תחבורה
לעמוד קודם

הופעל נתיב פלוס בכביש 1 לירושלים

19/12/2022
זמן קריאה: 2 דק'

בבוקר הראשון של הפעלת נתיב פלוס בכביש 1 לכיוון ירושלים קוצרו יותר מ-25% מזמן הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית. זמן הנסיעה הממוצע מלטרון לחמד בנתיב פלוס היה 21.5 דקות לעומת 29 דקות ברכב בנתיבים הרגילים. נרשמה ירידה של 62% בזמני הנסיעה בשעות הבוקר ב"נתיב פלוס" בכביש 20 ממבוא אילון עד מחלף השלום, 12 דקות לעומת 31 דקות בנתיב הרגיל.

מהירות הנסיעה בנתיב פלוס הייתה 78 קמ"ש, ובנתיבים הרגילים - 66 קמ"ש בממוצע. הנתיב, שאורכו 26 ק"מ, מאפשר לנוסעים בתחבורה ציבורית ושיתופית (שלושה נוסעים כולל נהג/ת) לעקוף את הפקקים ולקצר את זמן הנסיעה לירושלים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ומנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, הגיעו לחדר המצב של נתיבי ישראל, לעקוב מקרוב אחר התנועה בכביש 1 לירושלים עם תחילת הפעלת נתיב פלוס. בחדר המצב נכחו גם מנהל הרשות לתחבורה ציבורית רן שדמי, ראש מינהל תשתיות במשרד התחבורה שי קדם, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ וגורמי המקצוע של משרד התחבורה, נתיבי ישראל ומשטרת ישראל.

במסגרת הסדרי התנועה החדשים, הנסיעה בנתיב פלוס, ממחלף דניאל ועד לכניסה למנהרות הראל, מותרת לתחבורה ציבורית ולרכב עם שלושה נוסעים לפחות, כולל נהג. הנתיב פועל בימים א' עד ה' בין השעות 6:30 ל-9:30, וביום שישי מהשעה 12:00 עד 17:00. בשאר השעות, התנועה בנתיב מותרת לכל משתמשי הדרך.

הנתיב מקצר את זמן הנסיעה לתחבורה הציבורית והשיתופית. ביום הראשון להפעלתו לא נצפו עומסים חריגים לרכב הפרטי, מלבד תאונה שאירעה במחלף לטרון, שיצרה עיכוב לרכב הפרטי ופער מהותי בין נסיעה ברכב פרטי לנסיעה בתחבורה ציבורית.

על כביש 1 לירושלים נוסעים בשעות העומס מאות אוטובוסים מרחבי הארץ. "נתיב פלוס" בכביש 1 הוא חלק מ"תוכנית המיליון" שיזמה השרה מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני האחרון. הנתיב נועד לתעדף את התחבורה הציבורית והשיתופית, ובכך להציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לנסיעה לבד ברכב הפרטי.

הנתיב החדש, שנצבע על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית - 400 אוטובוסים ביום חול, 500 אוטובוסים ביום שישי ואלפי משתמשות ומשתמשים שייסעו יחד בנסיעה שיתופית. בהתאם לתקנות, נסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 ש"ח.

השרה מיכאלי: "התחייבתי ל-150 קילומטר של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית השנה. הנר"ת (נתיב לרכב רב-תפוסה) החדש מקצר מאוד את זמן הנסיעה. היעד הוא להמשיך ולהוסיף נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית בכל מקום בארץ. שמנו את התחבורה הציבורית במרכז. זו הדרך להוציא את ישראל מהפקק."

מיכל פרנק: "קיצרנו את הדרך לנוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית. יותר מ-130 אוטובוסים בשעה נוסעים בבקרים לירושלים, ולהם מגיעה העדפה. משרד התחבורה מקדם מדיניות לעודד תחבורה ציבורית ושיתופית באמצעות השקעה חסרת תקדים בתשתיות לתחבורה ציבורית ובתוספות שירות במאות מיליוני שקלים. ההעדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית ב'נתיב פלוס' היא ניצול חכם וצודק יותר של תשתיות לאומיות."

ניסים פרץ: "חברת נתיבי ישראל היא הזרוע הביצועית של משרד התחבורה בקידום תוכנית המיליון לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית וקידום פתרונות לתחבורה שיתופית. זאת כדי להקל את עומסי התנועה בכבישי הארץ ואת הגודש. נתיב רב תפוסה בכביש 1 מסמל אבן דרך במימוש החזון ליצירת שינוי עמוק בתרבות הנסיעה בקרב משתמשי הדרך."

 

מימין לשמאל: שרת התחבורה מרב מיכאלי, משך זמן נסיעה. ברונו שרביט, לע"מ

 

נתיב פלוס

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן