מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות תחבורה
לעמוד קודם

הפחתת רעש באמצעות זיהוי אוטומטי

26/12/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

המשרד להגנת הסביבה ומשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה מפרסמים אתגר ליזמים ולחברות עסקיות - להפחית רעש מכלי רכב באמצעות גילוי וזיהוי אוטומטיים. האתגר מתפרסם באתר האתגרים הלאומי challenge.gov.il - פלטפורמה חדשה, פרי שיתוף פעולה בין משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ומשרד האוצר - החשב הכללי, שנועדה לעודד תהליכי חדשנות במשרדי הממשלה וגופי הממשלה.

האתגר קורא ליזמים וחברות עסקיות לערוך הצגות או הדגמות לפתרונות שיאפשרו זיהוי וגילוי של כלי רכב מרעישים באופן חריג, בתנאי ראות מגוונים (יום, לילה וערפל) ובכל מזג אוויר, במטרה לבצע הליך אכיפה ולצמצם את מטרדי הרעש. לצורך תמיכה בקידום פתרונות לאתגר, המשרד להגנת הסביבה יתמוך בסכום של 150,000 שקל בשלוש הצעות שייבחרו להדגמה באתגר זה - 50,000 שקל לכל הדגמה.

על הפתרונות הטכנולוגיים לתת מענה הן לגילוי רעש החורג ממפלס הרעש המותר והן לזיהוי מדויק של כלי רכב מרעיש מבין כלי הרכב המצויים בדרך. הפתרונות שיוגשו ייבחנו מהבחינות פונקציונליות, חדשנות וגמישות, ומתוכם ייבחרו שלושה מיזמים להדגמה בשטח.

רעש מכלי רכב נעשה מפגע בסביבה העירונית והבין-העירונית, במיוחד עקב הכנסת שינויים בלתי מורשים למנוע או למערכת הפליטה של אופנועים. רעש מתחבורה מפריע לפעילות היומיומית של אנשים, וגורם הפרעות בשינה, חרדה ובהלה. ארגון הבריאות העולמי אף קבע כי לרעש מתחבורה השלכות שליליות על בריאות האדם, בהן תחלואת לב וכלי דם, פגיעה ביכולות קוגניטיביות, השפעות פסיכופיזיולוגיות, הפחתת ביצועים של המוח וגרימת שינויים בהתנהגות חברתית.

רמות הרעש המותרות מתבססות על תקנים למניעת רעש כמפורט בתקנות התעבורה. כיום, בהיעדר טכנולוגיה אוטומטית לגילוי וזיהוי של מפגעי רעש מכלי רכב, האכיפה מורכבת ומצריכה מבצעים עתירי כוח אדם, ועל כן אינה משמשת פתרון יעיל לאורך זמן. נדרש פתרון טכנולוגי לגילוי וזיהוי של כלי רכב הגורם לרעש מעל רמה שתוגדר.

מפגש אונליין לציבור המתעניינים באתגר יתקיים ביום ראשון, 8 בינואר 2023, בשעה 16:00.

להרשמה לוובינר: survey.gov.il

תאריך אחרון להגשת פתרון האתגר: יום ראשון, כ"א שבט התשפ"ג, 12 בפברואר 2023.

לפרטים נוספים והגשת הצעה לפתרון לאתגר: govextra.gov.il

 

 

גלית כהן, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה: "רעש בערים בכלל ומכלי רכב בפרט נהפך למכת מדינה. המשרד להגנת הסביבה מתמודד עם התופעה באמצעים מגוונים, בכללם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שנועדו להגביר את האכיפה וההרתעה, ויכול להביא לצמצום היקף המפגעים במידה ניכרת ולתרום לשיפור איכות החיים של הציבור בערים."

הילה חדד חמלניק, מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה: "כשחדשנות וסביבה נפגשים, הציבור מרוויח. אתר האתגרים הלאומי הוא כלי מרכזי בקידום תהליכי חדשנות במשרדי הממשלה, והפתרונות שיגיעו מהיזמים לזיהוי מפגעי רעש מכלי רכב צפויים לתת מענה לאתגר קריטי לטובת בריאות הציבור. החשיפה של האתגר הממשלתי הזה לתעשייה תוכל לתת מענה תוך רתימת המהירות ויכולות התעשייה הפרטית לצרכים ממשלתיים ציבוריים ולטובת האזרח."

אתר האתגרים הלאומי פותח לפי דגם שכבר נוסה והוכח במדינות בעולם, כגון אתר challenge.gov בארה"ב. האתר פועל כעת כפיילוט מקדים לקראת השקת 'זירת האתגרים הממשלתית', שפותחה וגובשה במינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי.

אתר האתגרים הלאומי נועד לעודד שותפות בין המגזר הפרטי לציבורי כפתרון משותף לאתגרים לטובת הכלכלה והחברה בישראל. האתר מציב בפני בעלי עניין רלוונטיים בתעשייה, באקדמיה ובסקטורים נוספים, אתגרים מרכזיים שעימם מתמודדים משרדי הממשלה, כדי לעודדם להציע פתרונות לאתגרים המוצגים. על סמך הפתרונות משרדי הממשלה יוכלו לקדם מהלכים לטובת הציבור.

במסגרת הפיילוט, חברות ויחידים שיזהו כי יש להם פתרונות שעשויים לתת מענה לאתגר ממשלתי, יוכלו להירשם באתר האתגרים הלאומי ולהגיש את הצעותיהם. לאחר בחינת ההצעות, ייבחרו עד שלוש חברות להדגמה בכל אתגר, ובמקרים מתאימים החברות יקבלו מענק לכיסוי העלויות.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן