חברת הרכבות CN בודקת קטר היברידי מותאם לדלק ביולוגי
פורסם פיתוח חדש עם Knoxville Locomotive Works לשימוש בחומרים אורגניים. חברת הרכבות הקנדית CN הודיעה על השקת קטר היברידי-חשמלי חדש שפותח בשיתוף עם חברת Knoxville Locomotive Works (KLW) מטנסי. הקטר, המותאם לשימוש בדלק ביולוגי, יעבור בדיקות ברשת המסילות של החברה כפיילוט כדי לבחון את הפוטנציאל שלו לשיפור היעילות התפעולית ולחיסכון בדלק.
דלק ביולוגי הוא מקור אנרגיה מתחדש המופק מחומרים אורגניים ממקור צמחי או מהחי. יחידת הקטר, בעלת 3,200 כוחות סוס, מבוססת על קטרים קיימים של CN הפועלים בעיקר במרכזי שינוע ובקווים משניים. המערכת ההיברידית כוללת מנוע דיזל-סוללה בהספק של 700 כוחות סוס ובעלת קיבולת של 2.4 מגה-ואט-שעה, המותאמת לשימוש ב-100% דלק ביולוגי. המערכת מכוונת להפחית עד 50% מתצרוכת הדלק בהשוואה לקטרי דיזל רגילים המשמשים כיום בתפעול דומה.
לדברי החברה, היוזמה נועדה לקדם טכנולוגיה היברידית בקטרים ולהפחית מיידית פליטות של גזי חממה. "הפיילוט בהובלת CN הוא אבן דרך נוספת במסע שלנו לקיימות ולחקר טכנולוגיות מתקדמות", אמר פטריק ווייטהד, סגן נשיא בכיר ומנהל תפעול ראשי ב-CN. "אנו מאמינים שהמערכת ההיברידית, אם תצליח, תוכל להפחית מאוד את פליטות גזי החממה בפעילות המסופים שלנו תוך שמירה על מחויבותנו ללקוחות ולקהילות."
הקטר ההיברידי ייפרס בשלבים בששת החודשים הקרובים בכמה מרכזים של CN, בהם טנסי, מיסיסיפי ולואיזיאנה. בהמשך תיבדק המערכת גם בתנאי קור קיצוניים במערב קנדה. פריסה הדרגתית זו תאפשר לחברה להעריך את יעילות המערכת ואת פרוטוקולי ההפעלה שלה.
פרויקט זה הוא חלק מתוכניתה של CN להשיג הפחתה עמוקה בפליטות הפחמן ולהגיע ליעדי אפס פליטות. היוזמה מצטרפת לתוכניות ניסוי נוספות של קטרים שעליהם החברה הכריזה בעבר.