מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות תחבורה
לעמוד קודם

יפן על הכביש האוטונומי: מזרזת את מהפכת התחבורה

24/04/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת Plus, המתמחה בפיתוח תוכנות נהיגה אוטונומית מבוססות בינה מלאכותית, הודיעה על שותפות אסטרטגית עם Tier IV, מפתחת תוכנת הקוד הפתוח הראשונה בעולם לנהיגה אוטונומית. המטרה: פיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות בשוק היפני, עם התמקדות במשאיות אוטונומיות ברמת אוטונומיה 4 שיפעלו על הכבישים המהירים של המדינה.

הפרויקט מקבל רוח גבית ממשית מהממשלה היפנית, אשר שמה לה למטרה להתמודד עם המחסור החריף בנהגי משאיות. על פי מחקר של מכון נומורה, יפן סבלה ממחסור של 36% בנהגי משאיות בשנת 2023 - נתון שמעורר דאגה מתמשכת בקרב מקבלי ההחלטות במדינה.

במסגרת השותפות תפותח מערכת מותאמת אישית שתשלב את מערכת הבינה המלאכותית של Plus - הפועלת כנהג וירטואלי - עם הפלטפורמה של Tier IV המבוססת על מערכת Autoware. הפיתוח יתבצע תוך התאמה רגולטורית, תשתיתית וטכנולוגית לשוק היפני, ומשתלב עם התרחבותה הבינלאומית של Plus, שכבר משתפת פעולה עם יצרניות משאיות מובילות באירופה ובארה"ב כגון סקניה, מאן, איווקו ויונדאי (Scania, MAN, IVECO ו-Hyundai).

לדברי שינפיי קאיטו, מנכ"ל Tier IV, "תמיד האמנו ששיתוף פעולה עם שותפים הוא הדרך המהירה ביותר להביא מערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות לשוק. השותפות עם Plus היא צעד טבעי לקראת מימוש חזון Autonomy 2.0 ביפן."

Autonomy 2.0 הוא מושג המתאר את הדור הבא של תחבורה אוטונומית - כזה שנשען על מערכות לומדות ותגובה מהירה יותר לסביבות משתנות, במיוחד בכבישים מורכבים ועמוסים. יישום מוצלח של רמה 4 (נהיגה עצמאית כמעט מלאה ללא צורך במעורבות נהג) עשוי להביא למהפכה של ממש בשינוע הסחורות, בפרט במדינה עם אוכלוסייה מזדקנת וקשיים לוגיסטיים בפריפריה.

השוק היפני נחשב לאחד המאתגרים בעולם ליישום מערכות אוטונומיות בשל צפיפות הערים, מבנה הכבישים והסטנדרטים הגבוהים של בטיחות. עם זאת יפן היא אחת המדינות בעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר לפריצת דרך בתחום בשל התמיכה הממשלתית, האקלים הטכנולוגי והצרכים המעשיים.

החזון של פרויקט זה מרחיק לכת לא רק בהתמודדות עם מחסור בכוח אדם אלא גם ביצירת תשתית תחבורה מתקדמת שתוכל לייעל את אספקת הסחורות במדינה כולה. בשילוב עם מגמות עולמיות כגון הפחתת פליטות מזהמים ואופטימיזציה של רשתות הפצה, השותפות בין Plus ל-Tier IV עשויה להיהפך לדוגמה בינלאומית לאופן שבו טכנולוגיה ורגולציה עשויות לפעול יחד כדי לבנות תחבורה בת-קיימה, חכמה ובטוחה יותר.

העתיד האוטונומי של יפן מתחיל להתגלגל, ומאחורי ההגה, לראשונה, לא יישב אדם.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן